اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اعلام روز سکوت قبل از برگزاری انتخابات در قرقیزستان

روز سکوت در قرقیزستان در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و همه پرسی فرا رسید.

اعلام

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، روز سکوت در قرقیزستان در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و همه پرسی فرا رسیده است.

امروز مبارزات انتخاباتی نامزدها و گروه‌ها ممنوع اعلام شده است و آنها حق هیچ‌گونه تبلیغات انتخاباتی را ندارند. در روز سکوت، رای دهندگان می‌توانند یک بار دیگر برنامه نامزدها را تجزیه و تحلیل کرده و انتخاب خود را با دقت انجام دهند.

همچنین رسانه‌ها و نشریات آنلاین معتبر نیز مجاز به فعالیت نیستند و در صورت نقض قوانین روز سکوت توسط نامزدان تخلف محسوب می‌شود.

گفتنی است، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در قرقیزستان و همه پرسی قانون اساسی درباره شکل دولت در تاریخ 10 ژانویه 2021 برگزار می‌شود. بر اساس گزارش کمیته انتخابات 3 میلیون و 563 هزار و 574 رأی دهنده می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری در قرقیزستان و همه پرسی رأی دهند.

 در لیست نامزدان نام 17 نفر برای تصدی مقام ریاست جمهوری به چشم می‌خورد که در این میان یکی از رقیبان، به نام «رشید تاگایف» انصراف داد.

فردا «سادیر جباراف »، «آرستانبک میکیتی بک» ، «سورونقولووا کلارا»، «تاشوف امام الدین»، «تاگایف رشید»، «سگیز بایف عبدیل»، «مادوماروف آداخان»، «کاسنوف ایمن»، «کوچکوروف الغ بیک»، «بایگوتیتیف جنیش بیک»، «اباکراف ایلدر»، «آسانوف کورسان»، «عبدیلداف ارستان بیک»، «جن بیکوف روشن»، «کالماماتوف بختی بیک»، «تولبایف بابر جان» و«ایمان علیف کنی بیک» با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

در مورد همه پرسی، رای دهندگان باید میان 3 گزینه مطرح، جمهوری ریاست جمهوری،  جمهوری پارلمانی، یا هیچکدام انتخاب کنند.

به رای دهندگان دو کاغذ سفید و آبی داده می‌شود، در کاغذ سفید برای انتخاب رئیس جمهور و رنگ آبی برای قانون اساسی استفاده خواهد شد.

شایان ذکر است، فقط شهروندانی که به سن 18 سال رسیده‌اند و اطلاعات بیومتریک خود را ارائه داده‌اند، می‌توانند در انتخابات رأی دهند.

هر فرد رای دهنده فقط در صورت داشتن گذرنامه (کارت شناسایی یا گذرنامه معمولی) و فقط در محل رای گیری خود که به ثبت رسیده، می‌تواند رأی دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول