اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

همراهی مردم برای جلوگیری از قطع شبانه برق در قم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم همراهی مردم و صرفه جویی در مصرف گاز و برق را برای جلوگیری از شبانه برق در استان ضروری دانست.

همراهی مردم برای جلوگیری از قطع شبانه برق در قم

مهدی آهنین پنجه امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با بیان این که چندی پیش مصرف بیش از اندازه سوخت و کمبود آن در نیروگاه ها، سبب خروج برخی فازهای نیروگاه قم از مدار و قطعی برق در قم شد اظهار کرد: طبق آمار، سرمای هوا در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، دو درجه بیشتر شده و از این رو مصرف گاز نیز رو به فزونی گذاشته است.

وی افزود: در حال حاضر و طبق اعلام شرکت گاز استان، مصرف گاز حدود 20 تا 25 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم تصریح کرد: هماهنگی های لازم برای خاموش شدن 3 تا 4 هزار چراغ از مجموع بوستان ها، خیابان ها و راه های قم انجام شده و اگرچه برخی دستگاه ها در این زمینه همکاری لازم را ندارند، اما تلاش می شود تا با حداکثر خاموشی ممکن در این فضاها، حداقل خاموشی را در خانه های مردم شاهد باشیم.

آهنین پنجه ادامه داد: مشکل خاموشی ها در شمال کشور به دلیل سرمای ناگهانی و همچنین کاهش فرکانس و ولتاژ بیشتر است، اما اگر مردم هر منطقه از کشور در این دو ماه افزایش و شدت سرما در زمستان، همراهی لازم را برای صرفه جویی حداکثری در مصرف گاز و برق نداشته باشند، ممکن است شاهد خاموشی های شبانه در آن مناطق هم باشیم.

وی گفت: با وجود برخی کمبودها در برخی نیروگاه های کشور، تصمیم مسؤولان آن است که از مازوت به عنوان سوخت نیروگاهی استفاده نشود، چراکه آلودگی آن مُحرز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره میزان استفاده از برق هسته ای در کشور گفت: تولید برق هسته ای در نیروگاه اتمی بوشهر ادامه دارد و در مدار سراسری از آن استفاده می شود، اما میزان تولیدی این برق به نسبت پیک مصرف در کشور زیاد نیست، به بیان دیگر در حالی که پیک مصرف برق در کشور به حداقل 57 هزار مگاوات می رسد، تولید برق هسته ای حدود هزار مگاوات است که البته برنامه ریزی برای افزایش سه برابری این ظرفیت در دست انجام است.

آهنین پنجه خاطر نشان کرد: به هر حال خلاصه این بحث را می توان در موضوع سوخت و ضرورت صرفه جویی در مصرف سوخت و گاز دانست تا إن شاء الله نیروگاه های کشور بتوانند با حداکثر ظرفیت خود کار کنند و مشکلی در تأمین برق مردم وجود نداشته باشد.

وی گفت: از این رو همراهی مردم و صرفه جویی حداکثری در مصرف برق و گاز با خاموش کردن وسایل برقی اضافه و همچنین تنظیم دمای خانه همراه با عایق بندی های لازم می تواند بهترین راهکار باشد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول