اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افتتاح پروژه »شارباغ» در راستای بهره‌مندی مردم جنوب تهران/ مزایای ترانزیتی آزادراه غدیر

فرمانده قرارگاه خاتم با بیان اینکه کنار گذر جنوبی تهران تا چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد، گفت: این آزادراه بخشی از جاده ابریشم است و کمک می‌کند تا در کنار احیای دوباره جاده ابریشم، امکان اتصال کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به آسیای میانه فراهم شود.

افتتاح پروژه »شارباغ» در راستای بهره‌مندی مردم جنوب تهران/ مزایای ترانزیتی آزادراه غدیر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم افتتاح فاز ۲ بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول ۴۸۷۰ متر امروز با حضور شهرداری تهران، معاون‌اول رئیس‌جمهور و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

در این مراسم فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا اظهار داشت: امروز پروژه «شارباغ» به بهره‌برداری رسید؛ در یک ماه گذشته پروژه‌های بسیار زیادی را  بازدید و افتتاح کرده‌ایم و پروژه شارباغ از جمله پروژه‌های این بخش است.

سعید محمد بیان کرد: این پروژه در فضای زیر زمینی با همکاری شرکت راه‌آهن و توسط قرارگاه خاتم الانبیا به طول ۱۰ کیلومتر فضای زیرزمینی با سرعت بسیار  بالایی احداث و در اختیار مردم  جنوب تهران قرار گرفت.

وی افزود: پروژه پارک هرندی هم پیش از این برای رفاه حال مردم جنوبی تهران تکمیل شد، همچنین ایستگاه برج میلاد از دیگر پروژه‌هایی بود که با همکاری قرارگاه خاتم و شهرداری تهران به بهره برداری رسید.

فرمانده قرارگاه خاتم ادامه داد: پروژه شارباغ در جهت رفاه حال مردم جنوب تهران به بهره برداری رسید، به هر حال مشکلات بسیار زیادی به دلیل مسائل اقتصادی در جنوب شهر تهران وجود دارد، ضمن آنکه مردم این منطقه هم مشکلاتی پیش از این در عدم تکمیل این پروژه داشتند.

سردار محمد اظهار داشت: شهردار با دید منطقی و فنی، شهر فروشی و تراکم فروشی را رفع و سعی کرده است رویکرد قدیمی از شهر فروشی و تراکم فروشی که آسیب بسیار  زیادی به فضاهای سبز شهر تهران وارد کرده است، عوض شود؛ البته این موضوع فشار بسیار زیاد مالی به شهرداری وارد می کند و منابع مالی شهرداری محدود می‌شود، اما اجرا شد.

وی افزود: این مدل رفتار، همکاری بسیار زیادی را می‌طلبد و برای پیاده سازی همچنین مدلی در شهرداری، باید حداکثر همکاری وجود داشته باشد تا شهر فروشی و تراکم فروشی مدیریت شود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا به تشریح آخرین وضعیت کنار گذر جنوبی تهران (آزادراه غدیر) پرداخت و افزود: این مسیر آزادراهی تا چند روز آینده با حضور مقامات ارشد کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به طول ۱۶۰ کیلومتری این آزادراه، افزود: با تکمیل این آزادراه زمان سفر برای خودروهای سواری ۲ ساعت و برای خودروهای سنگین ۱.۵ ساعت کاهش می‌یابد.

سردار محمد بیان کرد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و ۳۰ درصدی دولت، در آستانه تکمیل است؛ این آزادراه از جنوب استان های البرز و تهران می‌گذرد.

وی ادامه داد: مسیر این آزادراه از آبیک در استان قزوین از محل اتصال با آزادراه کرج- قزوین آغاز شده و پس از عبور از مناطقی چون نظرآباد، هشتگرد و اشتهارد، آزادراه تهران- ساوه را قطع می‌کند و به شهرک صنعتی چرم‌شهر در آزادراه قم- گرمسار متصل شود.

فرمانده قرارگاه خاتم با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی از آزادراه غدیر به عنوان یکی از ۳ طرح دولت برای رفع گره ترافیکی تهران-کرج  یاد کرده است، اظهار کرد: این آزادراه استراتژیک همه بزرگراه‌ها و آزادراه‌های منشعب از پایتخت و استان البرز را به هم متصل می‌کند، این آزادراه می‌تواند نقش به سزایی در کاهش مزاحمت بارهای ترانزیتی برای مردم در استان‌های تهران و البرز داشته باشد؛ با افتتاح این آزادراه بار ترافیکی آزادراه قزوین-کرج-تهران به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

سردار محمد بیان کرد: افتتاح این آزادراه و تکمیل آن در کنار چندین پروژه بزرگ دیگر، راهی برای توسعه دو کریدور بین‌المللی آزادراهی شرق-غرب و شمال-جنوب است، این مسیر در قالب یک پروژه مهم و بین‌المللی، بخشی از جاده ابریشم است و کمک می‌کند تا در کنار احیای دوباره جاده ابریشم، امکان اتصال کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به آسیای میانه فراهم شود. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول