اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

اجبار کاربران «واتس اَپ» به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی/ اروپایی‌ها مستثنا هستند

واتس اَپ به جز حوزه اتحادیه اروپایی، کاربران دیگر نقاط جهان را مجبور به اشتراک‌گذاری شماره تلفن خصوصی و اطلاعات شخصی‌شان با فیسبوک می‌کند.

اجبار کاربران «واتس اَپ» به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی/ اروپایی‌ها مستثنا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت تِک اسپات، آخرین به روزرسانی حریم خصوصی iOS اپل، شرکت‌هایی مانند فیسبوک را به جدال «حالت پرواز» سوق داده است. به همین دلیل «واتس اَپ»(WhatsApp) تصمیم گرفته در صورت ادامه استفاده از این سرویس، به استثنای افرادی که در اتحادیه اروپا زندگی می کنند، سیاست جدیدی را بر کاربران خود تحمیل کند.

این هفته، «واتس اَپ» متعلق به فیسبوک هشدار پاپ آپ را به کاربران ارائه داد که به نظر می رسد برای افرادی که می خواهند به استفاده از این برنامه ادامه دهند، بسیار شبیه به یک اولتیماتوم است. اساساً، این مقاله می گوید که مردم باید تا 8 فوریه با شرایط جدید خدمات موافقت کنند یا در ماه آینده دسترسی به «واتس اَپ» آن ها قطع خواهد شد.

 ازینرو پیام رسان «واتس اَپ» اعلام کرده کاربران به موجب مقررات جدید این شرکت باید موافقت کنند که فیسبوک و شرکت های تابعه از اطلاعات شخصی آنها ازجمله شماره تلفن شخصی شان استفاده کنند.

«واتس اَپ» در سال ۲۰۱۴ توسط فیسبوک به مبلغ ۱۹.۳ میلیارد دلار خریداری شد و در حال حاضر زیرمجموعه این شرکت محسوب می شود.

«مایک بوچر» سردبیر سایت «تک کرانچ» در واکنش به این خبر جدید واتس اَپ گفت اگر نگران حریم خصوصی خود هستید، پیام رسان های تلگرام و سیگنال گزینه های خوبی هستند.

این اقدام واتس اَپ که در واقع از شرکت بالادستی اش فیسبوک آب می خورد با انتقاد شدید کاربران در سراسر جهان مواجه شده است بخصوص اینکه این پیام رسان کاربران حوزه اتحادیه اروپا را از این قاعده مستثنی ساخته است و بخشی از این انتقادات متوجه تبعیض آشکار در این مقررات جدید است.

البته دلیل اصلی مستثنی شدن اروپا این است که اتحادیه اروپا قوانینی دارد که سرسختانه از حریم خصوصی شهروندان اروپایی محافظت و دفاع می‌کند از این رو واتس اَپ و فیسبوک هم نمی‌خواهند این حجم عظیم از کاربران را ازدست بدهند، به همین دلیل مجبور به مستثنی کردن اتحادیه اروپا شده اند. همین امر نشان می هد جدیدت کشورها در حفاظت از حریم خصوصی شهروندانشان می تواند اینچنین شرکت هایی را به اعمل نکردن قوانین تبعیض آمیز و استفاده از اطلاعات شخصی افراد، مجبور کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول