اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

انتقال ۳ میلیون مترمکعب پساب فاضلاب به پتروشیمی ابن‌سینا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه در حال حاضر یک و نیم میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به پتروشیمی هگمتانه تخصیص یافته است گفت: انتقال 3 میلیون متر مکعب پساب نیز در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

انتقال ۳ میلیون مترمکعب پساب فاضلاب به پتروشیمی ابن‌سینا

سید هادی حسینی‌بیدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص وضعیت تصفیه خانه فاضلاب همدان اظهار کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب همدان راه اندازی شده و در حال حاضر این تصفیه‌خانه آمادگی تصفیه یکهزار و ۲۸۰ لیتر در ثانیه پساب را داراست.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به نیروگاه شهید مفتح انتقال می‌یابد افزود: با بهره‌گیری از تصفیه‌خانه فاضلاب همدان تمام صنایع در مسیر می‌توانند از پساب تصفیه شده برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه در حال حاضر یک و نیم میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به پتروشیمی هگمتانه تخصیص یافته است گفت: انتقال ۳ میلیون متر مکعب از این پساب به پتروشیمی ابن سینا نیز در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح آب دشت فامنین به دلیل مجموعه اقدامات انجام شده در حال مثبت شدن است بیان کرد: آبفای همدان آمادگی دارد به تمام صنایع موجود در شهرستان فامنین با انتقال پساب تصفیه شده خدمت‌رسانی کرده و مازاد پساب تصفیه شده به سفره های آب زیرزمینی تزریق می‌شود.

حسینی‌بیدار در خصوص پروژه‌ فاضلاب شهرستان فامنین نیز عنوان کرد: در این خصوص با مساعدت نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تاکنون ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قرارداد منعقد شده که بر همین اساس طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیمان در این بخش در حال اجراست بیان کرد: با همکاری سپاه و بسیج استان، ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری در روستای قزل‌آباد به منظور آبرسانی به این روستا انجام شده و وارد مدار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پایان سخنانش تصریح کرد: در روستای دهلق نیز به صورت امانی پروژه آبرسانی در حال انجام است و به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/ ۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول