اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

اتمام حجت سازمان هواپیمایی با شرکت‌های هواپیمایی خارجی درباره مسافران انگلیسی

سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی خارجی و داخلی تأکید کرد با توجه به شیوع کرونای انگلیسی در اروپا در صورت قصور از قوانین ایران در مورد پروازها و مسافران انگلستان، سازمان نسبت به ادامه همکاری با آنها تجدید نظر می‌کند.

اتمام حجت سازمان هواپیمایی با شرکت‌های هواپیمایی خارجی درباره مسافران انگلیسی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به شیوع ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در کشور انگلستان، وزارت راه و شهرسازی به درخواست وزیر بهداشت و درمان از اول دی ماه 99 همه پروازهای بین ایران و انگلستان را تعلیق کرد.

در آن زمان تأکید شد در راستای جلوگیری از ورود کرونای انگلیسی به کشور پروازها بین ایران و انگلستان تا 14 روز تعلیق می‌شود.

پس از پایان این تاریخ، سازمان هواپیمایی کشوری تعلیق پروازها بین ایران و انگلستان را مجددا تا 30 دی ماه تمدید کرد.(از اینجا بخوانید)

سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در راستای اجرای این تصمیم در نامه ای به شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی (که به ایران سفر دارند) تأکید کرد که در مورد ویروس کرونای انگلیسی به قوانین ایران احترام بگذارند.

در این نامه سازمان هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی آمده است: حسب گزارش واصله به تازگی نوع جهش ویروس یافته کوئید ۱۹ در کشور انگلستان مشاهده شده که دارای بیماری زایی و کشندگی بالاتری نسبت به نسخه قبلی است، بنابراین به منظور رعایت اقدامات احتیاطی، مقتضی است شرکت‌های هواپیمایی داخلی (ایران ایر) نسبت به لغو پرواز از مبدا و مقصد تهران-لندن و بالعکس اقدام لازم را به عمل آورده و سایر شرکت‌های هواپیمایی خارجی از جمله ترکیش ایرویز، پگاسوس، امارات، قطر و غیره که دارای مسافر ایرانی و خارجی از مبدا کشور انگلستان به طور غیر مستقیم به مقصد ایران هستند، در صورت احراز سفر این گونه از مسافران ایران، از پذیرش آنان خودداری به عمل آورند.

در ادامه نامه سازمان‌هواپیمایی آمده است: سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی که دارای پرواز به کشورهای همجوار شامل ترکیه، امارات، قطر، عمان، عراق، ارمنستان، آذربایجان و غیره هستند، در زمان پذیرش مسافر از ارائه خدمات پروازی به آن دسته از مسافرانی که مبدا مسافرت آنها کشور انگلستان بوده و به صورت غیر مستقیم از عزیمت به جمهوری اسلامی ایران دارند نیز خودداری کند.

در بخش پایانی نامه سازمان هواپیمایی تأکید شده است: بدیهی است این بخشنامه تا اطلاع ثانوی به قدرت خود پایدار است؛ کوتاهی و قصور ای در این خصوص متوجه شرکت هواپیمایی بوده و سازمان هواپیمایی در این صورت نسبت به ادامه همکاری تجدید نظر خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول