اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی با محوریت «طرح شهید سلیمانی» باشد/وضعیت کرمان «زرد» است

استاندار کرمان گفت: عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با محوریت طرح شهید سلیمانی باشد که همچنان به‌صورت جدی مراقبت کنیم.

عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی با محوریت «طرح شهید سلیمانی» باشد/وضعیت کرمان «زرد» است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌ زینی‌وند ظهر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا با  قدردانی از همه اعضای ستاد مدیریت، علوم پزشکی، کادر پزشکی و مردم که در دوره دو ماهه همکاری خوبی داشتند تا توانستیم به حدی از کنترل بیماری برسیم، اظهار کرد: صاحبان مشاغل و اصناف همکاری داشتند، دستگاه‌هایی در قالب طرح شهید سلیمانی کار کردند و گزارش علوم پزشکی می‌گوید همچنان باید مراقبت در خانه جدی گرفته شود و فرایند طرح در دستور کار است.

استاندار کرمان تصریح کرد: عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی با محوریت طرح شهید سلیمانی باید باشد که همچنان به‌صورت جدی مراقبت کنیم.

وی عنوان کرد: از امروز علاوه بر مصوبات ستاد ملی، تصمیمات ستاد استانی گرفته می‌شود؛ استانداری و علوم پزشکی کرمان، فرمانداران و علوم پزشکی‌های سایر شهرستان‌ها، وظیفه دارند به محض اینکه در شهری یا نطقه‌ای از شهرستان نشانه‌هایی از بروز بیماری وجود داشت، با تمام قوا بروند و کسانی که در معرض بودند را تست گرفته و مراقبت اعمال شود. 

زینی‌وند ادامه داد: به  هیچ وجه در استان و شهرستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی و دستگاه‌های استان و حتی مردم عادی‌انگاری نشود، اصلا وضعیت عادی نیست.

وی ابراز کرد: دورکاری بهانه‌ای بر سلیقه‌ای کار کردن نیست، استانداری و ستاد مرکزی مراقبت کند و اگر جایی بود تذکرات داده شود.

استاندار کرمان نسبت به تدبیر بهزیستی در خصوص متکیدان و معتادان متجاهر تذکر داد و گفت: این آسیب‌دیده‌ها که برادران و خواهران ما هستند و به اقتضای زندگی به این شرایط دچار شدند، از سطح خیابان‌ها جمع و ساماندهی شوند و هم نباید گزارشی برسد در این فصل سرما و یخبندان فرد آسیب‌دیده در خیابان شب را در سرما به سر کرده است، شهرداری‌ها گرمخانه‌ای تهیه کرده و به‌صورت موقت هم شده آنها را نگهداری کنند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه خبر خوبی است که بخشی از استان آبی است، افزود: رنگ آبی به این معنا نیست که مشکل بیماری برطرف شده بلکه آبی هم هشدار است، فعلا در وضعیت کرونا هستیم و حتی جایی بیماری مشاهده نشده هم در خطر ابتلا هستیم.

زینی‌وند بیان داشت: دنیا در اوج کروناست و اگر این سخت‌گیری‌ها و همکاری‌ها نبود الان ما هم مرگ و میر بالا مانند اروپا داشتیم.

وی عنوان کرد: 800 روستای ما زیرساخت آنها در حد نرمال نیست که آمار بدی است و باید حتما مدیریت شود، در حوزه شاد حدود 100 هزار نفر از جمعیت دانش‌آموزی 670 هزار نفری به شبکه شاد که مطمئن و از افتخارات کشور است، دسترسی ندارند.

زینی‌وند تأکید کرد: منع تردد شبانه تا هفته دیگر برقرار است و از آن به بعد به تناسب بررسی که خواهیم داشت، تصمیم‌گیری می‌کنیم.

برگزاری کلاس حضوری در مناطق آبی دارای جمعیت 50 دانش‌آموز

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی عنوان کرد: با مدیریت خوب ستاد برنامه‌ها و ترویج مکتب شهید سلیمانی، همکاری دانشگاه‌ها و مدیریت استان، برنامه‌های سالگرد با خوبی و امنیت کامل ور عایت نکات بهداشتی در بیماری کرونا برگزار شد و قدردان این همه تلاش و همت هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین به قدردانی وزیر بهداشت در ستاد ملی مقابله با کرونا از برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی در استان کرمان و رعایت نکات بهداشتی و مقابله‌ای بیماری کرونا اشاره کرد.

بصیری با اشاره به وضعیت زرد استان کرمان ادامه داد: کادر اداری و آموزشی باید طبق پروتکل‌ها در وضعیت نارنجی 50 درصد و در وضعیت زرد استان دو سوم حاضر و یک سوم دورکاری داشته باشند، همچنین در وضعیت زرد و آبی فقط پایه‌های اول و دوم کلاس‌ها حضوری باشد و کلاس کارگاهی با 10 نفر جمعیت تشکیل شود که از این هفته می‌توان اعمال کرد.

وی ادامه داد: در مناطق آبی مدارس با جمعیت 50 نفر آموزش به‌صورت حضوری می‌تواند برگزار شود.

بصیری در خصوص وضعیت ادارات گفت: در ادارات ما در شرایط زرد و در هفته جاری دو سوم حضور و یک سوم دورکاری خواهند داشت، همچنین در وضعیت زرد تردد بین شهری برداشته می‌شود و ممنوعیت وجود ندارد، در مناطق زرد و آبی تردد شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح اعمال می‌شود.

رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: شهرستا‌ن‌های انار، رودبار جنوب، ریگان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه‌گنج و کهنوج در وضعیت آبی هستند.

20 درصد جمعیت دانش‌آموزی متوسطه دسترسی به آموزش مجازی ندارند

اسکندری مدیرکل آموزش و پرورش کرمان اظهار کرد: در دسترسی‌های شبکه شاد، احصاء کردیم، بعضی خانواده‌ها به دلیل وجود سه یا چهار دانش‌آموز ابراز ندارند و در مجموع 120 هزار دانش‌آموز ابزار یا اینترنت ندارند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه متوسط دوره اول 25 هزار و 805 دانش‌آموز و متوسطه دوم 40 هزار دانش‌آموز داریم، افزود: 20 درصد این جمعیت دسترسی به آموزش مجازی ندارند که مصوبه امروز موجب می‌شود دغدغه رفع شود.

انتهای پیام/80017/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول