اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

آمار گیشه «دیدن این فیلم جرم است»/ ساترا مجاری قاچاق را مسدود می‌کند

با وجود قاچاق‌شدن نسخه جشنواره «دیدن این فیلم جرم است»، این فیلم سینمایی در ۳ روز نخست اکران خود ۵۰ میلیون تومان بلیت‌فروشی داشته است.

آمار گیشه «دیدن این فیلم جرم است»/ ساترا مجاری قاچاق را مسدود می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس،

دفتر پخش «بهمن سبز» در پی انتشار غیرقانونی فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» اعلام کرد:

فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه از چهارشنبه 17 دی ماه با پخش بهمن سبز به طور رسمی روی پرده سینماها رفت، اما متاسفانه از روز گذشته انتشار نسخه بازبینی این فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر کام همگان را تلخ کرد.

این اتفاق غیرقانونی درحالی صورت پذیرفته است که این فیلم پس از یک سال انتظار برای دریافت مجوز نمایش سینمایی و سرانجام در شرایط سخت کرونایی، در راستای کمک به احیای سینماها به اکران درآمد و در طی 3 روز ابتدایی با استقبال بسیار خوبی از مخاطبان همراه شد. لذا از نهادهای رسمی و مسئول انتظار است ضمن پیگیری قانونی این مسئله در اسرع وقت، پاسخگوی چگونگی انتشار و خسارات ناشی از آن باشند.

در عین حال پخش بهمن سبز در راستای حفظ حق مالکیت معنوی صاحبان اثر، در همکاری مشترک با سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و دستگاه قضایی اقدام به شناسایی و مسدودسازی رسانه‌های متخلف کرده و طی ساعات اخیر برخورد با سایت‌های انتشاردهنده نسخه قاچاق آغاز شده است.

بهمن سبز ضمن دعوت از مخاطبان سینما برای حمایت از حقوق مالکین اثر، اعلام می‌دارد نسخه قاچاق شده این فیلم نسخه اولیه و بی‌کیفیتی است که به لحاظ فنی نواقص متعددی داشته است و تفاوت‌های بسیاری با نسخه نهایی که اکنون روی پرده سینماها است، دارد. لذا برای حمایت از فرهنگ و هنر تماشای این فیلم را در سینما دنبال کنید.

 

 

* افتتاحیه ۵۰ میلیون تومانی

غلامرضا فرجی مدیر پخش مؤسسه «بهمن سبز» درخصوص وضعیت فروش فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» گفت: این فیلم در ۳ روز ابتدایی تنها در سینماهای بازگشایی شده حوزه هنری در شهرهای با وضعیت زرد، ۳۶۵۰ تماشاگر به خود جذب کرده و ۵۰ میلیون تومان فروش را به ثبت رسانده است.

وی ادامه داد: این آمار فروش با توجه به تعطیلی سینماهای استان تهران و مازندران و دایر بودن تنها 37 سینما از سینماهای حوزه هنری در کشور بسیار قابل توجه است و پیش بینی می کنیم این روند ادامه دار باشد.

فرجی با اشاره به استقبال گرم مخاطبان از این فیلم در استان‌های مشهد و اصفهان افزود: این فیلم روز گذشته در پردیس سینمایی هویزه مشهد به تنهایی ۷۵۰ مخاطب داشت که آمار بی نظیر و بی سابقه ای در دوران کرونا است. این درحالی ست که به دلیل محدودیت های کرونایی، آخرین سانس سینماها ساعت ۱۹ است و ما سانس شبانه نداریم.

مدیر پخش بهمن سبز ادامه داد: از سویی تنها سینماهای حوزه هنری حاضر به بازگشایی در شرایط فعلی شده اند و ما سایر سینماهای دولتی و بخش خصوصی را نداریم که می توانست به فروش بسیار کمک کند. وی با اعلام بازگشایی سینماهای تهران از امروز اظهار داشت: با زرد شدن وضعیت کرونا در شهر تهران، سینماهای این استان از امروز ۲۰ دی اجازه بازگشایی خواهند داشت که می‌تواند اتفاق مبارکی باشد و این فیلم حداقل در شهر تهران چند سینما برای میزبانی از علاقمندان داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول