اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آخرین وضعیت تعداد فوتی و بستری مبتلایان به کرونا در آذربایجان/ افزایش بستری‌ بیماران ریه با وارونگی هوا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از علل عمده افزایش بستری در بیمارستان‌ها را وارونگی هوا عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده تعداد بستری بیماران در بخش ریه دو برابر شود که البته نتیجه تست همه این افراد مثبت نیست.

آخرین وضعیت تعداد فوتی و بستری مبتلایان به کرونا در آذربایجان/ افزایش بستری‌ بیماران ریه با وارونگی هوا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی امروز در جلسه طرح بسیج محله‌محور برای مقابله با بیماری کرونا (طرح شهید سلیمانی) با قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت و عوامل دخیل در مبارزه با بیماری کرونا،  از فوت 4 بیمار مبتلا به کرونا در استان در 24 ساعت گذشته خبر داد و  اظهار داشت: براساس آمار روز گذشته، ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۶۰ نفر نیز ترخیص شدند.
 
وی افزود: با اجرای محدودیت‌ها، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۱۱ نفر کاهش یافت که از این تعداد ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۷۶ نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور هستند.
 
صومی یکی از علل عمده افزایش بستری در بیمارستان‌ها را وارونگی هوا عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده تعداد بستری بیماران در بخش ریه دو برابر شود که البته نتیجه تست همه این افراد مثبت نیست.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: با وجود اینکه وضعیت خوب است و پیشگیری و کنترل انجام شده ولی باید همچنان از عادی‌انگاری واهمه داشت.
 
صومی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط حدود ۷۵۰ تست پی‌سی‌آر و ۱۵۰ تست رپید در استان انجام می‌شود، افزود: انتظار داریم تعداد تست روزانه به یک هزار و ۸۰۰ برسد تا مطمئن شویم تمام افراد مبتلا و بیمار در جامعه شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/60001

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول