اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پایش شبانه واحدهای تولید شن و ماسه در اسلامشهر

رئیس اداره محیط زیست اسلامشهر گفت: با انجام گشت‌های شبانه، فعالیت‌های واحدهای تولید شن و ماسه در اسلامشهر مورد پایش و نظارت قرار گرفتند.

پایش شبانه واحدهای تولید شن و ماسه در اسلامشهر

الهه بیگی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: به منظور پایش و نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده محیط زیست گشت‌های شبانه، از این صنایع به صورت سرزده انجام می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها، گفت: با توجه به اینکه یکی از منابع ایجاد آلودگی هوا معادن شن و ماسه و کارخانه‌های تولید آسفالت و بتن است، بر اساس تصمیم و ابلاغ کمیته اضطرار آلودگی هوا فعالیت این مراکز که عمدتاً شب‌ها انجام می‌شود، ممنوع بوده و به منظور پایش و رصد فعالیت این واحدها،گشت‌های شبانه اداره محیط زیست به طور مستمر انجام می‌گیرد. 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر با تأکید بر تعطیلی و عدم فعالیت واحدهای آلاینده در روزهای پایداری هوا، بیان کرد: خوشبختانه صاحبان و مدیران واحدهای تولیدی شن و ماسه بتن و آسفالت با همکاری و همراهی که با سازمان محیط زیست دارند، در طی این چند روز به طور کامل تعطیل بوده و هیچ گونه فعالیتی نداشته‌‌اند. 

بیگی عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی، بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی بعد از ساعت رسمی کاری و اداری، از رعایت استانداردهای زیست محیطی در بحث آلودگی هوا، تخلیه نخاله رهاسازی پسماندها و فاضلاب‌های صنعتی و غیره خارج می شوند، که با انجام گشت‌های شبانه فعالیت این واحدها، رصد و پایش می‌شود. 

وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و همکاری همه جانبه برای برخورد با متخلفان خاطرنشان کرد: شهروندان و دوستداران محیط زیست می‌توانند با مشاهده هرگونه موارد نقص و آلودگی محیط زیست مراتب را به شماره ۵۶۴۶۷۱۸۱ محیط زیست اسلامشهر، اطلاع دهند و در صورت امکان نسبت به عکس‌برداری و فیلم‌برداری و ثبت موارد تخلف واحدهای آلاینده اقدام و در اختیار کارشناسان محیط زیست و مراجع ذی‌ربط برای پیگیری قرار دهند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول