اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

نقش‌آفرینی ستاد اجرایی فرمان امام در هفته مقاومت/از میزبانی زائران تا کمک‌رسانی آفرودسواران به عشق «حاج‌قاسم»

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمان گفت: همزمان با هفته مقاومت با توزیع اقلام بهداشتی و غذای گرم از زائران شهدای مقاومت در کرمان پذیرایی و میزبانی کردیم.

نقش‌آفرینی ستاد اجرایی فرمان امام در هفته مقاومت/از میزبانی زائران تا کمک‌رسانی آفرودسواران به عشق «حاج‌قاسم»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدعلی روح‌اللهی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تلاش خبرنگاران استان کرمان برای پوشش آیین گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی قدردانی می‌کنم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان کرمان با اشاره به شخصیت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی بیان داشت: در حادثه عاشورا تعداد زیادی امام حسین (ع) را همراهی کردند و شهید شدند، اما سیدالشهدا (ع) سرآمد شهدا بود و ما هم در مملکت خودمان شهدای زیادی دادیم که همه سرآمد هستند، اما سردار سلیمانی سرآمد همه شهداست، زیرا وجود نازنینش را وقف اسلام، وطن و همنوعانش کرد و در این راه موفق بود.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی وقت خود را معطوف به مناطق کم‌برخوردار و محروم می‌کرد و مدیران ما به این سردار عزیز اقتدا کنند و کار بیشتری انجام دهند.

عبداللهی ابراز داشت: با توجه به اینکه سردار سلیمانی وقت خود را صرف مناطق محروم می‌کرد، قرار شد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) علاوه بر اینکه معین اقتصادی شهرستان راور است، در شش شهرستان دیگر هم یک‌سری برنامه‌های اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی را انجام دهد.

وی عنوان کرد: کوهبنان، فهرج، ریگان، نرماشیر، روبارجنوب و عنبرآباد زیرپوشش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور قرار گرفتند، زیرا سردار سلیمانی اهمیت ویژه‌ای به این شهرستان‌ها می‌داد و کارهای خوبی در این مناطق انجام داده است.

عبداللهی افزود: در این شش شهرستان در سال جاری قرار شد یک‌هزار و 400 طرح هدف انجام شود و طی سال جاری 563 طرح اشتغالزایی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه شمار زیادی از روستاهای جنوبی استان کرمان فاقد آب آشامیدنی هستند، تصریح کرد: رودبار جنوب به‌عنوان پایلوت آبرسانی انتخاب شده است و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در 13 روستا وارد شد و پروژه‌های آبرسانی با کمک مجموعه آب و فاضلاب اجرا می‌شود.

عبداللهی از کمک 4 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به پروژه‌های آبرسانی به روستاهای رودبار جنوب خبر داد و اظهار کرد: تاکنون سه میلیارد تومان به حساب آب و فاضلاب واریز شده است و امیدواریم در دهه فجر بتوانیم، شاهد بهره‌برداری طرح‌های مشارکتی ستاد باشیم.

وی یادآور شد: در هفته مقاومت با هماهنگی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان قرار شد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم کمکی برای هرچه بهتر برگزار شدن سالگرد شهادت داشته باشد و در نخستین روز هفته مقاومت در توزیع بسته‌های معیشیتی و کمک‌های مومنانه را دنبال کردیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اضافه کرد: 5 هزار بسته معیشتی در هفته مقاومت با کمک گروه‌های جهادی همکارمان در استان کرمان و مناطق کم‌برخوردار و در بین افراد آسیب‌دیده از شیوع کرونا توزیع کردیم.

عبداللهی ابراز کرد: قرارگاه امدادی بنیاد احسان در زمینه هرچه بهتر برگزار کردن هفته مقاومت پای کار آمد و کاروان سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را در شهر کرمان مستقر کرد و خدمات دارویی و پزشکی به‌صورت رایگان در اختیار زائران گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای راه‌اندازی پنج موکب در سطح شهر کرمان همکاری کردیم و با توجه به اینکه تعداد زیادی زائر در شهر کرمان حضور داشتند و باید امکانات حداکثری را در اختیار آنها قرار می‌دادیم، بنابراین قرارگاه احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 12 هزار پرس غذای گرم به‌صورت بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین زائران توزیع شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: 5 هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و ژل توسط گروه‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بین زائران سردارسلیمانی توزیع کردیم.

عبداللهی عنوان کرد: با دبیرخانه مردمی ستاد مکتب حاج‌قاسم صحبت کردیم تا امکانات اعزام ماشین آفرود را برای ‌مناطق صعب‌العبور را در اختیارمان قرار دهند و بسته‌های غذایی را به مردم این مناطق رسانند، زیرا بسیاری از روستاها در مناطق صعب‌العبور هستند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا مواد اولیه تولید ماسک را در اختیار گروه‌های جهادی همکار قرار دادیم، خاطرنشان کرد: افزایش سهمیه استان کرمان در سامانه «هست اینجا» در هفته مقاومت و هفته قبل آن انجام شد.

انتهای پیام/80019/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول