اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اجراهای تئاتر به زودی آغاز می شود/ معرفی هیئت انتخاب و داوری تله تئاتر و صحنه ای فجر

اجرای عمومی آثار نمایشی تعدادی از تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر در صورت استمرار وضعیت زرد و آبی شهر تهران طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.

اجراهای تئاتر به زودی آغاز می شود/ معرفی هیئت انتخاب و داوری تله تئاتر و صحنه ای فجر

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیرخانه این رویداد هنرهای نمایشی، بیژن بیرنگ، روزبه معصومی و رضا حامدی‌خواه را به عنوان اعضای هیات انتخاب و داوری بخش تله تئاتر و گزارش‌های صحنه‌ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی کرد. 

بیژن بیرنگ/بیژن بیرنگ متولد 1328 در تبریز تهیه کننده، کارگردان و نویسنده تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی تاکنون کارگردانی مجموعه‌های نمایشی «باز هم زندگی»، «خانه سبز»، «چاق و لاغر»، «همسران» و...، فیلم‌های سینمایی «قصه عشق»، «سیندرلا»، «علی و غول جنگل»، نویسندگی «محله برو بیا»، «محله بهداشت» و ساخت تله تئاترهای متعددی را برعهده داشته است. 

روزبه معصومی/روزبه معصومی فارغ‌التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا و فارغ‌التحصیل از مرکز آموزش فیلمسازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نویسنده و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما است. وی کارگردانی مجموعه‌های نمایشی «گلخند ۱»، «گلخند2»، «کدو مطبخ»، «هزارو یکشب»، «رنگ نوروزی»، تله تئاترهای «نماینده ملت»، «روابط سود جویانه» و... را در کارنامه کاری خود دارد. 

رضا حامدی خواه/رضا حامدی خواه متولد سال ۱۳۴۶ در سبزوار کارگردان، مدرس دانشگاه و تهیه‌کننده تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی کارگردانی و تهیه کنندگی بیش از 40 نمایش تلویزیونی، مجموعه نمایشی، فیلم و سریال از جمله کارگردانی نمایش‌های صحنه ای «اعترافاتی درباره زنان»، «شهر شطرنجی»، «تلفن مشترک» و ...، نمایش‌های تلویزیونی «سوپ قارچ»، «ژنرال ماسیاس»، «قلم عمه خانم»، «گمسک»، «تیغ کهنه»، «روژانو»، کارگردانی فیلم‌های «هفت سین»، «چکمه‌های استالین»، «دیوار کاه گلی» و ...از جمله سوابق حرفه‌ای این هنرمند است. 
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه 11 تا 21 بهمن 99 برگزار می‌شود. آدرس سایت جشنواره www.fitf.ir است.

*جابجایی دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران

عمارت روبرو به عنوان مکان جدید دبیرخانه جشنواره انتخاب شد. سید مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ضمن تایید این خبر افزود: از دوره نوزدهم جشنواره تا پایان دوره بیست و دوم دبیرخانه جشنواره در محل ساختمان شماره یک معاونت فرهنگی دانشگاه هنر در خیابان انقلاب، ابتدای کوچه بالاور قرار داشت، ولی با تغییر مدیریت فرهنگی دانشگاه در سال جدید و همچنین همکاران این معاونت و بنا به دلایل نامعلوم دستور تخلیه دبیرخانه صادر شد که متاسفانه نامه نگاری‌های وزارت علوم هم برای نگهداری این مجموعه به عنوان دبیرخانه جشنواره، راه به جایی نبرد و ما در نهایت دانشگاه تربیت مدرس را برای دبیرخانه انتخاب کردیم که شرایط دانشگاه تربیت مدرس هم در دوران پاندمی کرونا، اجازه حضور فیزیکی و فعالیت مستمر را از ما می‌گرفت. بنابراین با نظر اینجانب و همچنین همکاری و  هماهنگی وزارت علوم و مساعدت مدیریت محترم عمارت روبرو دبیرخانه جشنواره بیست و سوم به این مکان منتقل شد.

لازم به ذکر است مجموعه فرهنگی هنری عمارت روبرو در مدت فعالیت چندساله و بر اساس اهداف خود از حامیان اصلی آثار دانشجویی و همچنین جشنواره های دانشگاهی بوده و بستری برای تجربه گرایی‌های علاقه‌مندان و دانشجویان بوده است. 
این مجموعه فرهنگی هنری، در کنار میزبانی از دبیرخانه‌ی این دوره از جشنواره، میزبان بخش‌های مختلف و اجراهای این رویداد فرهنگی نیز خواهد بود.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری سید مجتبی جدی و به همت اداره کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در تهران برگزار می‌گردد.

*دبیر شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان معرفی شد/ انتشار فراخوان

دبیر شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان که با تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان 16 تا 22 اسفند سال جاری برگزاری می‌شود، معرفی شد.سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشان و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، طی حکمی برای دومین سال متوالی خیام وقارکاشانی از بازیگران و هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون را به عنوان دبیر این رویداد فرهنگی هنری منصوب کرد.

این دوره از جشنواره در 4 بخش مسابقه‌ صحنه‌ای، نمایش‌های کودک و نوجوان، مهمـــان و ویژه و بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی با موضوع آزاد برگزار می‌شود و آثار با موضوعات اجتماعی، شهروندی، فرهنگ ایثار و مقاومت، شهدای مدافع سلامت، شهدای مدافع حرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در اولویت انتخاب قرار دارد.

بر اساس فراخوان منتشر شده در تارنمای mehrfestival.ir هنرمندان می توانند تا اول اسفند ماه با ارسال فیلم تئاتر خود در این رقابت که تا 10 اسفند ماه مورد ارزیابی قرار می گیرد، شرکت کنند.

شایان ذکر است شانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان، ارتقای سطح هنرهای نمایشی، ایجاد فرصت‌های برابر و همچنیـن حمایتی هرچند اندک از گـروه‌هـای تئاتری آسیب دیده از ویروس کرونا به میزبانی کاشان برگزار می‌شود.

*برنامه تالارهای نمایشی تئاتر شهر در روزهای آینده به زودی اعلام می‌شود

اجرای عمومی آثار نمایشی  تعدادی از تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر در  صورت استمرار وضعیت زرد و آبی شهر تهران طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.

پس از اعلام رسانه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر بازگشایی مجدد تالارهای نمایشی شهرهای در وضعیت زرد و آبی کشور مدیریت  تئاتر شهر اعلام کرد به زودی برنامه‌های جدید تعدادی از تالارهای نمایشی این مجموعه اعلام خواهد شد.

بر اساس جدول زمان‌بندی که طی ماه‌های گذشته برای اجرای عمومی تعدادی از آثار نمایشی در نظر گرفته شده بود، در صورت اعلام و ابلاغ  رسمی مبنی بر بازگشایی مجدد تالارهای اجرای تئاتر در شهرهای وضعیت زرد و آبی کشور نسبت به اعلام برنامه‌های تعدادی از تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر طی روزهای آینده اطلاع رسانی رسمی صورت خواهد گرفت.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اجرای آثار نمایشی در صورت قرار گرفتن شهر تهران در وضعیت زرد یا آبی ادامه خواهد یافت.

*آثار راه یافته به بخش رادیوتئاتر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر مشخص شد

دبیرخانه این رویداد هنرهای نمایشی عناوین رادیوتئاترهای راه‌یافته به مرحله رقابت سی و نهمین جشنواره تئاتر را اعلام کرد. بر اساس این خبر آثار زیر به عنوان رادیوتئاترهای منتخب برای حضور در جشنواره سی و نهم معرفی می‌شوند:

«اتاق 24» به نویسندگی و کارگردانی داریوش شهبازی از تهران
«بوسه بر ماه» به نویسندگی مهدی قاسم زاده و کارگردانی الهه جباری از ساری
«پست بام» به نویسندگی پدرام رفیعی و کارگردانی طیبه صیدمحمدی از ایلام
 «جزیره 130» به نویسندگی و کارگردانی علی حسین قلی‌زاده از خوی
«چریکه» به نویسندگی سعید خیرالهی(براساس نمایشنامه «مرگ آواز توفیق‌الحکیم») به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام
«سوزنبان» به نویسندگی هوشنگ جمشیدیان و کارگردانی محمد رادمهر از اصفهان
«سین جیم» به نویسندگی سینا نیکوکار و کارگردانی علی بهرامی از تهران 
«فیش آباد» به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی از تهران
«قهرمان من تویی» به نویسندگی عاطفه مکاری و کارگردانی مبین بوی افزار از قائم شهر
«مجلس سیاه و دختر سلطان» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا یعقوبی از کرج
میرطاهر مظلومی، کاظم نظری، فرهاد امینی اعضای هیات انتخاب و امین رهبر مدیر این بخش هستند. 

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه 11 تا 21 بهمن 99 برگزار می‌شود. آدرس سایت جشنواره WWW.FITF.IR است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول