اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 42 هزار و 881 نفر رسید

از آغاز شیوع ویرو کرونا در استان زنجان، ابتلای 42 هزار و 881 نفر در تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده است که ابتلای 59 نفر از این مجموع طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 42 هزار و 881 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بنا برگزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان سرپایی به بیماری کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی تا ظهر امروز 36هزار و 219 مورد بوده است که ابتلای 52 مورد از آن‌ها طی  ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 42 هزار و 881 نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 662 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار و 494 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 159 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که هفت مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 109 نفر جان خود را از دست داده‌اند که فوت دو نفر از این مجموع طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 18 هزار و 602 نفر اعلام شده است.


کاهش آمار بیماری کووید-۱۹، مرهون تلاش و همراهی مردم است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص کنترل بیماری کرونا، اظهار داشت: به لطف اقدامات انجام شده و همراهی مردم، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت آرزیرو در استان به زیر عدد یک رسیده است. 

محمدرضا صائینی با بیان اینکه شاخص آرزیرو میزان انتقال نفر به نفر را نشان می‌دهد، افزود: نگهداشتن آرزیرو، زیر عدد یک، حائز اهمیت فراوانی است .
 
وی در ادامه با گریزی به وضعیت بیماری در آذرماه تصریح کرد: زمانی که در استان زنجان وارد پیک بیماری شدیم، روزانه نزدیک به ۱۰۵ و ۱۱۰ مورد بستری داشتیم و موارد مرگ هم هفت تا هشت نفر بود، که به پاس همراهی مردم این آمار کاهش یافت، و در این راستا، اگر مردم همراهی نکنند هرچقدر هم تلاش کنیم، بی‌نتیجه است .
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید براینکه شستشوی دست‌ها، ۵۰ درصد بیماری کرونا را کاهش می‌دهد، ابراز کرد: شهریورماه، در استان با پایین‌ترین رعایت پروتکل‌ها همراه بود و سبب شد که بیماری در اواخر آبان و آذرماه به اوج برسد .

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول