اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: بُعد نهادسازی آیت‌الله مصباح متمایزکننده او از دیگر علماست

حجت‌الاسلام عاملی گفت: آیت الله مصباح تبیین دقیقی از مسیر درست انقلاب داشت و جنبه نهادسازی ایشان هم متمایز کننده ظرفیت حکیمانه، فیلسوفانه و عالمانه این عالم از بسیاری عالمان دیگر است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: بُعد نهادسازی آیت‌الله مصباح متمایزکننده او از دیگر علماست

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری فارس، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی که صبح امروز (یکشنبه) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی های مهم آیت الله مصباح در تبیین فلسفی، معرفتی و تطبیقی اندیشه اهل‌بیت علیهم‌السلام و دین مبین اسلام بود که از همان قبل از انقلاب وجود داشت و در زمان حاضر هم این مهم را به وضوح می دیدیم. 

وی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی قبل از انقلاب که مارکسیست ها و افکار التقاطی زیادی وجود داشتند و نسل جوان و علاقمند به معرفت را منحرف می کردند، موسسه ای را برای پاسخگویی به شبهات راه اندازی کردند، بعد از پیروزی انقلاب هم که باز جریانات التقاطی و انحرافی تلاش می‌کردند مسیر انقلاب را منحرف کنند، این ظرفیت فکری آیت الله مصباح یزدی بود که بسیار کمک می‌کرد به تبیین علمی و فلسفی و معرفتی اندیشه های اسلامی.

عاملی اضافه کرد: از  آیت الله مصباح  آثار بسیار ارزشمندی در حوزه فقه حقوق اسلامی به جا مانده که شاید کمتر به آن توجه می شود و در این آثار هم صیانت از اسلام و مکتب اسلام را به وضوح می بینیم و در این حوزه هم می بینیم که دفاع از حقانیت اسلام برای ایشان چقدر با اهمیت است.

وی ادامه داد: در سیره عملی  آیت الله مصباح اخلاق موج می زد و هر کس حضوری ایشان را می دید متوجه تواضع ایشان می شد و می دید چقدر  آیت الله مصباح به رعایت جایگاه دیگران توجه می‌کردند و علمای زمان خودشان را بسیار تکریم می کردند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:  آیت الله مصباح  تبیین دقیقی از مسیر درست انقلاب داشت، ایشان عالمی بود که با نهادسازی فکری‌ای که کرد و همین جنبه نهادسازی ایشان هم متمایز کننده ظرفیت حکیمانه، فیلسوفانه و عالمانه این عالم با بسیاری از عالمان دیگر است و این  بسیار اثرگذار خواهد بود و انشاالله شاگردان علامه مصباح مسیر ایشان را ادامه خواهند داد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول