اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برادرزاده ترامپ خواستار بر‌کناری فوری وی شد

برادرزاده رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای به شدت از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره انتقاد کرد و خواستار بر‌کناری فوری وی از قدرت شد.

برادرزاده ترامپ خواستار بر‌کناری فوری وی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مری ترامپ» برادرزاده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین به شدت از حمله هواداران عمویش به ساختمان کنگره انتقاد کرد.

برادر‌زاده رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره گفت: «آنچه که اولین بار مرا تحت تأثیر قرار داد این بود که چقدر [این اقدام]، بی‌حرمتی و مبتذل بودن آن تحقیر‌آمیز بود. نه تنها دونالد (ترامپ) بلکه جولان دادن در صحن‌های کنگره مبتذل است.»

مری ترامپ در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به افرادی که به ساختمان کنگره حمله کردند، از آنان به عنوان «بدترین افراد» یاد کرد و گفت: «به ذهن من خطور کرد که کسانی که در آینده برای ریاست‌جمهوری شرکت خواهند کرد، همین افرادی خواهند که در آنجا (کنگره) حضور داشتند و چقدر این کار خطرناک بود».

وی در ادامه به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا برای برکناری دونالد ترامپ اشاره کرد و گفت: «اکنون زمان اندیشیدن نیست. وقت آن است که فوری اقدام کنیم.»

بر‌ادرزاده رئیس‌جمهور آمریکا ضمن خواستار شدن برای استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی به منظور بر‌کناری ترامپ به مایک پنس معاون وی نیز حمله کرد و گفت این اقدام حتماً به دست مایک پنس، انجام نمی‌گیرد؛ زیرا «او بزرگترین ترسو روی زمین است».

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود، باز‌داشت و محکومیت تمام افرادی که به کنگره حمله کرده بودند را خواستار شد.

مری ترامپ با اشاره به رفتار‌های متزلزل ترامپ گفت: «به یاد داشته باشید این همان مردی است که سعی کرد برگه‌های رأی پستی را در بحبوحه بیماری همه‌گیری باطل کند. این همان مردی است که مقام‌های سطح بالا در پنتاگون را مجبور به استعفا کرد و چاپلوسان را جایگزین آنها کرد.»

وی افزود: «به همین دلیل بود که پنتاگون روز چهار‌شنبه به مدت شش ساعت مانع از ورود گارد ملی برای محاصره آشوبگران شد. نظام ما به شدت شکست خورده زیرا به این مرد (ترامپ) اجازه داده شد هر نهادی را که این کشور روی آن حساب می‌کند از بین ببرد.»

برادرزاده ترامپ همچنین در پایان این مصاحبه با توجه به گمانه‌زنی‌هایی در خصوص تصمیم ترامپ برای عفو خود گفت: «در کمتر از دو هفته دیگر او دیگر در دفتر بیضی (کاخ سفید) نخواهد بود تا از خود در برابر پرونده‌های قضایی، ورشکستگی و کیفر‌خواست محافظت کند.»

وی افزود: «من نمی‌دانم او چه کاری می‌خواهد انجام دهد، اما ما باید درک کنیم که او قادر به انجام هر کاری هست و زمان به سرعت در حال گذر است.»

روزنامه «نیویورک تایمز» بامداد شنبه خبر داده بود که ترامپ به دستیارانش گفته قصد دارد در روزهای واپسین ریاست جمهوری،‌ فرمان عفو خود را صادر کند.

با این وجود به گفته کارشناسان حقوقی، در پی حمله هواداران ترامپ به کنگره، وی می‌تواند با اتهام تحریک به اقدامات خشونت‌بار تحت پیگرد قرار گیرد.

با اینکه مقامات قضایی فعلی می‌گویند نمی‌توان ترامپ را به خاطر اظهاراتش پیش از آغاز این حمله مورد اتهام قرار داد، ممکن است وزیر دادگستری دولت بعدی او را به تحریک به اقدامات مجرمانه متهم و محاکمه کند.

«الی هانیگ» کارشناس حقوقی شبکه «سی‌اِن‌اِن» در این باره گفته است: «باید از رئیس جمهور تحقیق شود و او پتانسیل واقعی مجرم شناخته شدن به خاطر تحریک مردم، انگیزه دادن به آن‌ها برای رفتن به آنجا (کنگره) و ارتکاب جرایم را دارد».

کنگره آمریکا روز چهارشنبه در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

اما حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. این حادثه چهار کشته و بیش از ده‌ها زخمی بر جا گذاشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول