اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

4 قلوهای مادر 23 ساله مشهدی در بیمارستان حضرت ام‌البنین(س)متولد شدند

رییس بیمارستان حضرت ام‌البنین(س)از تولد نوزادان 4 قلو از یک مادر 23 ساله مشهدی در این مرکز خبر داد و اظهار کرد: سه نوزاد پسر و یک نوزاد دختر در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه این مرکز، تحت مراقبت قرار دارند.

4 قلوهای مادر 23 ساله مشهدی در بیمارستان حضرت ام‌البنین(س)متولد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر فریده اخلاقی گفت: در سابقه زایمان‌های سالمی که از زمان تأسیس بیمارستان حضرت ام‌البنین(س) تاکنون انجام شده از 2 قلو تا 5 قلو داشتیم و در آخرین مورد چندقلوزایی سالم در این مرکز درمانی تولد 4 قلوهای یک مادر 23 ساله مشهدی است.

رییس بیمارستان حضرت ام‌البنین(س)  تأکید کرد: سالانه دو قلوزایی در بیمارستان حضرت ام‌البنین(س) زیاد داریم، اما از 2 قل به بالا در موارد خاص بوده و از ابتدای امسال تاکنون 2 مورد 3 قلوزایی و یک مورد 4 قلوزایی داشته‌ایم که خوشبختانه حال عمومی مادر و نوزادان خوب است.

اخلاقی با بیان اینکه پدران و مادران در زمان قبل از باروری و مادران در زمان بارداری نباید از داروهای کمکی و تقویتی با عنوان چندقلوزایی استفاده کنند.

همچنین، دکتر معصومه میرتیموری، متخصص زنان و زایمان پزشک معالج مادر چهارقلوها گفت: خانم 23 ساله مشهدی در اولین زایمان خود بدون استفاده از داروهای کمکی و تقویتی محرک و تحریک‌کننده تخمک 4 قلوی سالم به دنیا آورده است.

وی با بیان اینکه در خانواده این مادرسابقه چند قلوزایی وجود دارد، افزود: این مادر با پارگی کیسه آب در سن 31 هفته و 6 روز در تاریخ 18 دی ماه به بیمارستان ام‌البنین(س) مراجعه کرده و به‌دلیل شرایط ویژه‌ای که داشت بلافاصله جهت انجام زایمان سزارین به اتاق عمل منتقل شد.

متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: نوزادان متولد شده 3 پسر به وزن‌های 1.7، 1.5 و 1.3 کیلوگرمی و یک دختر به وزن 1.1 کیلوگرم هستند و خوشبختانه حال عمومی مادر و نوزادان خوب است.

تیموری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مادر در بخش جراحی و 4 قلوها در بخش NICU بستری هستند و تا 48 ساعت آینده می‌توانند ترخیص شوند.

انتهای پیام/70039

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول