اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

36.1 درصد دانش آموزان دارای اضافه‌وزن و چاقی هستند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: 36.1 درصد دانش آموزان دارای اضافه‌وزن و چاقی هستند.

36.1 درصد دانش آموزان دارای اضافه‌وزن و چاقی هستند

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به زمینه‌های مشترک کاری که در عرصه‌های مختلف بین ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش هست، توفیق پیدا کردم که در جمع مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس باشم.

وی ادامه داد: در بخش ورزش و جوانان زمینه‌های همکاری گسترده‌ای داریم و این امکان وجود دارد که با همگرایی کامل از ظرفیت‌های متقابل استفاده کنیم البته این همکاری و همگرایی در طول سال‌های گذشته انجام می‌شد و نشست‌ها و مباحث که به اینگونه برگزار شد، کمک می‌کند که ضریب بهره‌وری‌مان را بالا ببریم.

سلطانی‌فر افزود: امروز در کشور حدود 61 هزار مکان ورزشی وجود دارد که در ابتدای دولت یازدهم، تعداد مکان ورزشی در کشور 40 هزار بود و با یک کار مشترک و همه‌جانبه توسط همه دستگاه‌ها رشد بیش از 50 درصد داشت.

تأکید بر شکل‌گیری نظام یکپارچه استعدادیابی

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: قانون ورزش کشور بعد از سال‌ها در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ‌شده است. نظام‌نامه فرهنگ ورزش در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ورزش همگانی در شورای عمومی ازجمله ظرفیت‌های خوب کشور است.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که قانون ورزش کشور با خود به همراه دارد شورای ورزش کشور است. ماهیت ورزش در ساختار وزارتخانه‌ها وجود دارد اما یک واحدی مانند شورای عالی ورزش کشور در ایجاد یک هماهنگی لازم بود که تا پایان سال جلسه آن را تشکیل می‌دهیم.

حمیدی گفت: تلاش‌های زیادی بعد از انقلاب در حوزه ورزش صورت گرفته است که از جمله آن تأسیس ۶۰ هزار مکان ورزشی، وجود ۳۳هزار دبیر تربیت‌بدنی و ۴هزار مکان سرپوشیده در آموزش‌وپرورش هم ازجمله این اقدام‌ها است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ترویج و توسعه باشگاه‌های ورزشی بستری برای جهش ورزش عمومی کشور را ایجاد کرده است، عنوان کرد: این جهش با داشتن یک نظام یکپارچه و هماهنگ شکل می‌گیرد. امروز سربازان ورزش کشور به فرموده امام (ره) خردسالان کشور هستند که باید برنامه ویژه و مشخصی برای آنان تعیین شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مدیریت مهدکودک‌ها به آموزش‌وپرورش واگذارشده است، بنابراین بچه‌ها از تولد تا ۱۸سالگی برای شکل‌گیری سواد حرکتی در اختیار آموزش‌وپرورش هستند.

حمیدی با اشاره به اینکه ۱۳میلیون و ۲۹۰هزار و ۷۲۰دانش‌آموز در طرح کوچ شرکت کردند گفت: 36،1 درصد دانش آموزان دارای اضافه‌وزن و چاقی هستند بنابراین لازم است نظام یکپارچه استعدادیابی شکل بگیرد و علاقه‌مند کردن بچه‌ها به ورزش در طفولیت ایجاد شود.

* در بودجه سال آینده ورزش را کنار مسائل آموزشی و پرورشی آورده ایم

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش به پیشنهادهای بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در بودجه سال آینده ورزش را کنار مسائل آموزشی و پرورشی آوردیم زیرا سند تحول بنیادین ۶ساحت را برای ما تعیین کرده است.

احمدی لاشکی اشاره کرد: همان‌طور که تربیت دینی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، حرفه‌ای و علمی و فناوری برای آموزش‌وپرورش مهم است تربیت زیستی و بدنی نیز برای آموزش‌وپرورش اهمیت دارد.

وجود بیش از ۳۰۰هنرستان تربیت‌بدنی

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ۳۱۶هنرستان تربیت‌بدنی داریم که ۲۳۸هنرستان دولتی و ۷۸هنرستان غیردولتی است و ۳۰هزار و ۲۲۱هنرجو در رشته‌های تربیت‌بدنی داریم که 6،78 درصد کل هنرجویان است.

وی درزمینه توسعه رشته‌های تربیتی از اجراشدن رشته دستیار تأمین فوتبال از سال آینده خبر داد و تأکید کرد: در زمینه تجهیزات هنرستان‌های تربیت‌بدنی نیازمند کمک هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در زمینه نیازسنجی مشاغل در حوزه تربیت‌بدنی نیازمند کمک و همکاری هستیم همچنین در بحث جذب فارغ‌التحصیلان تربیت‌بدنی نیز اقدامات حمایتی داشته‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول