اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

پناهیان: مظلومیت آیت‌الله مصباح یزدی به خاطر مجاهدت و حق‌طلبی ایشان بود

عضو هیئت رئیسه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: مظلومیت آیت‌الله مصباح به خاطر مجاهدت و حق طلبی ایشان بود و ما افتخار می‌کنیم به حوزه علمیه به خاطر چنین عالمان مجاهدی که توانستند حق را بیان کنند.

پناهیان: مظلومیت آیت‌الله مصباح یزدی به خاطر مجاهدت و حق‌طلبی ایشان بود

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام علیرضا پناهیان عضو هیئت رئیسه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی، گفت: معنویت و مظلومیت آیت الله مصباح یزدی نباید مورد غفلت قرار گیرد و معنویت ناب و  عرفان اصیل اسلامی را باید از محضر ایشان آموخت. ایشان سالها نزدیکترین شخصیت به آیت الله بهجت بودند. جدای این که شاگردی علامه طباطبایی هم در کارنامه داشتند ولی کسی کمترین تظاهر معنوی و از این رفتارهایی که ممکن است برخی از اهالی معنویت دنبال آن باشند، را در علامه مصباح یزدی نمی‌دید.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی کاملاً عالمانه معنویت را بر پایه دانش و عقلانیت استوار کرد و پیشنهاد می دهم کتاب در جستجوی عرفان اسلامی ایشان را ملاحظه کنید یقیناً از این همه عقلانیت جاری در معنویت ناب اسلامی سیراب خواهید شد.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: از دست دادن یک عالم دینی بسیار سنگین است اما اگر این عالم دینی یک رکن معنوی در جامعه باشد طبیعتاً این خسران سنگین تر خواهد بود، آیت الله مصباح هم در شاگردپروری و هم در تدوین کتب علمی توفیق بی‌نظیری داشت و ما نمی‌توانیم شخصیت دیگری را به سادگی با ایشان مقایسه کنیم.

عضو هیات رئیسه نهاد رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد:  آیت الله مصباح قطعا به دیدگاه های سیاسی برخی شخصیت های کشور انتقاد داشت، بنده در زمان حیات آیت‌الله مصباح خدمت ایشان رسیدم و درباره یکی از این شخصیت ها که الان مرحوم شده پرسیدم آیا قبل از انقلاب این تفاوت دیدگاه با توجه به اینکه در دوران مبارزات به هم نزدیک بودید وجود داشت یا نه؟ آیت الله مصباح شاید نیم ساعت خاطراتی را درباره آن شخصیت سیاسی بیان کردند ولی یک کلمه حرف منفی نزدند و تمام حرف های ایشان مثبت بود و حاضر نشدند هیچ خاطره ای را از دوران مبارزاتی دوران طاغوت از این شخصیت سیاسی که با او تقابل سیاسی داشت، بیان کنند که این خیلی برای من عجیب و تحسین انگیز بود.

پناهیان گفت: این‌ها نمونه‌ای از خاطراتی است که از ایشان در ذهن ما وجود دارد و کسی اگر واقعاً به شخصیت ایشان نزدیک می شد متوجه روحیات خوب ایشان می شد و فرزندان و شاگردان آیت الله مصباح باید بکوشند تا این شخصیت معنوی برای ما طلبه ها و و دانشگاهیان روشن بماند.

وی با درباره مظلومیت آیت‌الله مصباح یزدی هم گفت: رسانه ها و روزنامه ها برای ما بعد از دوران مظلومیت آیت الله مصباح کاملاً به دو گروه تقسیم شدند، یکی رسانه هایی که تخریب گر هستند و می توانند از رسانه بدترین استفاده را کنند و دیگری رسانه هایی که تحلیل گر و منصف هستند ولی بعد از تخریب چهره آیت الله یزدی نگاه ما به رسانه متاسفانه نگاه خوبی نیست.

پناهیان افزود: کسانی که آیت الله مصباح را می شناختند و می دانستند برای جامعه علمی کشور یکی از روشنفکرترین شخصیت‌های حوزه، آیت الله مصباح است. چه کردند که دانشگاهیان ممکن است به سادگی تمایل پیدا نکند کتاب های ایشان را مطالعه کنند؟ آیت الله مصباح را تولید کننده و عرضه کننده خشونت و مسائل دیگری که نادرست است قلمداد کردند! 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید عزت خودشان را بازیابی کنند، گفت: برای اینکه تخریبی که در تاریخ این مملکت برای چنین شخصیتی برجسته صورت گرفت بی‌نظیر است و هنوز هم آثار این تخریب وجود دارد.

عضو هیات رئیسه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: برخی ها درباره مجاهدت آیت الله مصباح  تردید می‌کنند اما من صریحا عرض کنم با اینکه مجاهدت ایشان قبل از انقلاب آشکار است اما مجاهدت در مقابل کج روی ها و کج فهمی های خودی ها خیلی سخت تر و پر اجرتر از مجاهدت در مقابل دشمن است. مجاهد در برابر دشمن درباره مجاهد در برابر خودی‌ها، هنر نیست.

وی گفت: یادم هست که در همین دانشگاه تهران و دانشگاه های کشور کسانی با مغالطات و  شبهات برای خودشان فضایی ایجاد کرده بودند. بعد از شروع داستان طرح ولایت با همه تبلیغاتی که آنها انجام می دادند و با حمایتی که دولت آن زمان هم از آنها داشت می دیدیم در آمفی تئاترها تقریباً ۲۰ نفر برای جلسات مشهورترین مغالطه افکنان می‌آمدند و اینها خودشان تعجب می‌کردند و جلساتشان را تعطیل می‌کردند.

پناهیان ادامه داد: این عدم استقبال از جلسات مغالطه افکنان برای این بود که بعد از طرح ولایت به شبهاتی که اینها مطرح می کردند پاسخ داده می شد و دانشگاهیان متوجه شدند که پاسخ‌های شبهات وجود دارد.

وی افزود: کسانی که در طرح ولایت شرکت می‌کردند تعداد اندکی از دانشجویان کل کشور بودند اما همین هم اثر روانی خود را در دانشگاه ها داشت و نتیجه این شد که همه احساس کردند برای شبهات پاسخ وجود دارد و این مهم اصل فراگیری در کل فضای علمی کشور شد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: برخی از مغالطه افکنان از شدت اینکه کسی شنونده مطالب آنها نبود به خارج از کشور رفتند، ممکن است خودشان را مهاجرت کننده به خاطر محدودیت معرفی کنند ولی واقعیت این است که بعد از طرح ولایت، شنوندگان آنها در دانشگاه‌ها کم شد.

پناهیان در پایان گفت: مظلومیت آیت‌الله مصباح یزدی به خاطر مجاهدت و حق طلبی ایشان بود و ما افتخار می‌کنیم به حوزه علمیه به خاطر چنین عالمان مجاهدی که هیچ وقت گرفتار برخی مسائل نشده و توانستند حق را بیان کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول