اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معرفی ۳ منطقه پاک در تفرش در راستای اجرای طرح شهر بدون دخانیات

فرماندار شهرستان تفرش با اشاره به اینکه شهرستان تفرش به لحاظ شاخص‌های استفاده از دخانیات آمار پایینی دارد، گفت: قلیان در شهر تفرش عرضه نمی‌شود و در راستای اجرای طرح شهر بدون دخانیات سه منطقه پارک حکیم نظامی، پارک باغ ملی و شهرک امام خمینی(ره) به عنوان مناطق پاک تعریف شده است.

معرفی ۳ منطقه پاک در تفرش در راستای اجرای طرح شهر بدون دخانیات

عبدالرضا حاج علی بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با توجه به معرفی تفرش به عنوان شهر بدون دخانیات، اظهار کرد: با توجه به مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان و اینکه شهر تفرش از نظر علمی و فرهنگی جایگاه ویژه دارد، وزارت بهداشت در مکان‌یابی برای اجرای پروژه شهر بدون دخانیات این شهرستان را انتخاب کرد.

وی بیان کرد: شهر تفرش و روستای نقوسان به دلیل توپوگرافی و شرایط ویژه فرهنگی به عنوان شهر و روستای بدون دخانیات معرفی شدند که اقدامات جدی در این زمینه انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان تفرش ادامه داد: نکته حائز اهمیت این مهم بوده که شهر تفرش در حال حاضر بدون دخانیات نبوده بلکه این طرح به عنوان پروژه تعریف شده تا اقدامات عملی انجام و خروجی این طرح، شهر بدون دخانیات باشد.

 

حاج علی بیگی با اشاره به اینکه شهرستان تفرش به لحاظ شاخص‌های استفاده از دخانیات آمار پایینی دارد، گفت: قلیان در شهر تفرش عرضه نمی‌شود و در راستای اجرای طرح شهر بدون دخانیات سه منطقه پارک حکیم نظامی، پارک باغ ملی و شهرک امام خمینی(ره) به عنوان مناطق پاک تعریف شده است.

فرماندار تفرش افزود: در مناطق پاک دکه‌های عرضه سیگار جمع‌آوری شده و شهر به سمت پیش خواهد رفت تا واحد‌های صنفی نیز عرضه دخانیات نداشته باشند.

وی تصریح کرد: کارمندان دستگاه‌های اجرایی و اصناف در اولویت این طرح بوده و مشوق‌هایی در این زمینه مدنظر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول