اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ثبت 130 شکایت مسافران از شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها در یک ماه/بیشترین شکایت از هما و ماهان

از 20 آبان تا 20 آذر 99 تعداد ۱۳۱ شکایت از شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شد که بیشترین شکایت مربوط به هما است و پس از آن ماهان در جایگاه بعدی از نظر میزان شکایات قرار دارد.

ثبت 130 شکایت مسافران از شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها در یک ماه/بیشترین شکایت از هما و ماهان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جداول پایش و نمودار میزان شکایات مسافران از عملکرد شرکتهای هواپیمایی داخلی و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری در بازه زمانی 20 آبان تا 20 آذر ماه 1399 منتشر شد.

 پیرو اعلام انتشار گزارش عملکرد شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی در حوزه پاسخگویی به شکایات مسافران، این گزارش نشان می دهد در مجموع ۱۳۱ شکایت از شرکت های هواپیمایی و شرکت های خدمات مسافرت هوایی به سازمان ارسال شده که طبق اعلام سازمان هواپیمایی به ۹۸ درصد آنها پاسخ داده شده است.

سهم شرکت‌های هواپیمایی از شکایات واصله ۱۱۳ مورد و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی ۱۸ مورد گزارش شده است.

بررسی جدول پایش و میزان شکایت از عملکرد و خدمات شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت های خدمات مسافرت هوایی در تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر نشان می دهد که در بین ۱۶ شرکت هواپیمایی سه شرکت هواپیمایی پویا، سپهران و معراج هیچ شکایتی از عملکرد نداشتند.

در این بازه زمانی بیشترین شکایت مربوط به ایران ایر با ۳۰ شکایت، ماهان با ۱۸ شکایت و آتا با ۱۶ شکایت بوده است.

همچنین درصد سهم شکایات پاسخ داده شده هر شرکت از کل شکایات از شرکت‌های هواپیمایی برای اغلب شرکت‌های هواپیمایی ۱۰۰ درصد است و فقط این رقم در ایران ایر ۹۷ درصد و در آتا ۸۹ درصد است.

همچنین در بخش مربوط به آژانس های طرف قرارداد این ۱۶ شرکت هواپیمایی، بیشترین شکایت از عوامل فروش یا همان آژانس‌ها مربوط به ماهان با هشت شکایت است و پس از آن شرکت‌های قشم ایر، ایران ایرتور و آتا با دو شکایت در رتبه بعدی قرار دارند.

بررسی شکایات از این ۱۶ شرکت هواپیمایی نشان می‌دهد که آتا در کل ۱۸ شکایت، آسمان ۱۳، ایرتور ۵، ایران ایر ۳۰، تابان ۲، زاگرس ۵، سپهران ۱، قشم ایر ۱۵، کارون یک، کاسپین ۳، کیش ایر ۵، ماهان ۲۶، معراج یک و هواپیمایی وارش چهار شکایت ثبت شده داشته‌اند و پویا ایر هیچ شکایتی نداشته است؛ در مجموع این شرکت های هواپیمایی و آژانس های طرف قرارداد آنها ۱۳۰ شکایت ثبت شده داشته اند و در کل به ۹۸ درصد شکایات پاسخ داده شده است.

مسافران می توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق بخش سامانه حقوق مسافر در پرتال سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی cao.ir مطرح و پیگیری کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول