اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تفکر ترامپ چهره بدون نقاب لیبرال دموکراسی غرب است/ آمریکا دیگر ابرقدرت نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: افول آمریکا چیزی نیست که قابل کتمان باشد و به جرأت می‌توان گفت، آمریکا دیگر ابرقدرت نیست.

تفکر ترامپ چهره بدون نقاب لیبرال دموکراسی غرب است/ آمریکا دیگر ابرقدرت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان اینکه اتفاقات چهارشنبه شب هفته گذشته در پایتخت آمریکا و چند ایالت دیگر در ششم ژانویه حکایت بی‌سابقه‌ای از آمریکای بدون نقاب است، اظهار داشت: انتخابات سوم دسامبر سال۲۰۲۰ در آمریکا و رخدادهای قبل و پس از آن در ابعاد سیاسی و اجتماعی بدون شک مقطعی بی‌سابقه در تاریخ سیاسی این کشور است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تایید انتخابات از سوی کنگره آمریکا پس از یک روز خونین و پرماجرا ادامه داد: بایدن از اولِ بهمن رسماً ساکن کاخ سفید خواهد شد، اما افول آمریکا چیزی نیست که قابل کتمان باشد و به جرأت می‌توان گفت؛ آمریکا دیگر ابرقدرت نیست.

 وی ادامه داد: مهمترین مولفه ابرقدرتی این است که کشوری قدرت راهبری و جمع‌کنندگی در داخل و در جهان را داشته باشد درحالی که آمریکای اکنون، هیچ کدام از نشانه‌های راهبری و جمع‌کنندگی را ندارد.

آل هاشم با بیان اینکه آمریکای کنونی، نه‌تنها در منطقه و جهان درمانده است بلکه در داخل هم دچار اختلالات زیادی در اداره کشور است، گفت: رسانه‌های غربی در تلاشند که وقایع پیش آمده در طول چند ماه گذشته آمریکا را در چارچوب رقابت‌های رایج میان احزاب سیاسی و طرفداران آنها جلوه دهند اما عمق و گستره این رخدادها به‌روشنی از ماهیت پیچیده و سراسر تضاد و تناقض آن حکایت دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برای کشوری که مدعی رهبری تفکر لیبرال دموکراسی در جهان است و طی سال‌ها با بهره‌گیری از مجموعه ظرفیت‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، تبلیغاتی و رسانه‌ای خود در تلاش برای تبدیل کردن لیبرال دموکراسی به یک فرهنگ و رویه غالب در جهان است ایجاد این شرایط به‌هیچ وجه در چارچوب یک رخداد انتخاباتی قابل تفسیر و پذیرش نیست.

امام جمعه تبریز از کنگره آمریکا به عنوان نماد تفکر لیبرال دموکراسی غرب یاد کرد و گفت: کنگره آمریکا در حالی که با حضور نمایندگان مجلس و سناتورهای سنا سرگرم انجام یکی از مهمترین وظایف خود یعنی بررسی الکترالهای رییس جمهور منتخب بوده است به یکباره و در مقابل دیدگان میلیون‌ها نفر از مردم جهان به میدان جنگ و درگیری مسلحانه و خونریزی مبدل می شود.

وی ادامه داد: چهارشنبه ۶ ژانویه ۲۰۲۱؛ همه دنیا پیکره عریان و واقعیت لیبرال دموکراسی غرب را از نزدیک دیدند و ادعاهای تبلیغاتی و شعارهای دموکراتیک غرب را با واقعیتهای غیر قابل کتمان آن مقایسه کردند.

آل هاشم با تاکید بر اینکه این رخدادها ناشی از تضادهای اجتماعی در داخل جامعه ساخته شده از تفکر لیبرال دموکراسی است، گفت: این رخدادها نشان‌دهنده رها شدن فنر متراکم فقر، فساد و تبعیض در جامعه آمریکاست که اینک انرژی بسیار بالای آن رها شده و در معرض نگاه و قضاوت جهانی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تفکر ترامپ و رفتار او یک استثناء نیست بلکه چهره بدون نقاب لیبرال دموکراسی غرب است، گفت: هم اکنون آثار سیاسی و اجتماعی تفکر ترامپ و رفتار او به صورت کم‌سابقه‌ای در جامعه آمریکا بروز و ظهور یافته است.

امام جمعه تبریز با اشاره به مواضع بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: در میانه معرکه‌ای که چهارشنبه شب هفته گذشته ، خیابان‌های واشنگتن پایتخت ایالات متحده آمریکا و چندین ایالت بزرگ دیگر این کشور را درگیر خود نموده، جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا در تلاشی نافرجام تلاش کرد که این افتضاح را رفع و رجوع کند.

آل هاشم ادامه داد؛ بایدن در سخنانی گفت: اتفاقات دیشب، بازتاب‌دهنده واقعیت در آمریکا نیست‌ و این هرج و مرج توسط افراد معدودی افراطی رخ داده است وی گفت: دنیا ما را می‌بیند و از این وضعیت غمگینم، این لحظه تاریکی برای ماست.

 وی با بیان اینکه تا استقرار جوبایدن در کاخ سفید حدود دو هفته باقیمانده است، گفت: این مدت باقی مانده برای شخص احمقی مانند ترامپ فرصت کمی نیست. ممکن است او برای اهداف شوم خود دست به حرکتهای پیش‌بینی‌نشده دیگری هم بزند. بستگی به حساب و کتاب تاجرمآبانه این تاجر ورشکسته دارد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: نتیجه هر چه باشد حزب جمهوریخواه دیگر آن شرایط سابق را ندارد، این حزب و اقتدار سیاسی او که وابسته به جناح تندرو صهیونیستی در آمریکاست، شکاف عمیقی را تجربه می‌کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جهان، درحال چشیدن تجربه جدید زیستِ بدون آمریکا است، گفت: اکنون ایجاد شکاف بین گروههای داخل حزب جمهوریخواه نمادی از شکاف عمیق در جامعه آمریکاست. گسلهای اجتماعی و سیاسی به تحرک درآمده و پیش‌لرزه‌ها شروع شده است.

آل‌هاشم با بیان اینکه اتفاقات چهارشنبه شب در پایتخت آمریکا یک نکته مهم و عبرت آموز داشت، گفت: چهارشنبه شب وقتی حامیان تندروی ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند، گروه زیادی از هم‌حزبی‌های ترامپ حتی مایک پنس معاون ترامپ و رئیس کنگره نیز این اقدام را محکوم کرد و ترامپ نیز علیرغم متقلبانه خواندن انتخابات، طرفدارانش را به بازگشت به خانه دعوت کرد.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول