اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  شبکه های اجتماعی

رمزگشایی از سیاسی‌کاری حامیان واکسن آمریکایی

شبکه‌های اجتماعی پر است از انبوه واکنش‌ها به ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی و در این میان برخی به دنبال سیاسی جلوه دادن این مسئله هستند. علت این سیاسی کاری چیست؟

رمزگشایی از سیاسی‌کاری حامیان واکسن آمریکایی

مجله فارس پلاس؛‌ نوید مستفیضی در یادداشتی نوشت: ممنوعیت واردات واکسن کرونا از آمریکا، انگلیس و فرانسه درحالی در روزهای اخیر داغ ترین بحث میان کاربران شبکه های اجتماعی شده که برخی غرب‌گرایان این اقدام تخصصی بهداشتی را فاقد کار کارشناسی جلوه دادند.

اما این ادعا تا چه اندازه واقعیت دارد؟

۱. بر خلاف ادعای مخالفین، ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی انگلیسی فرانسوی، طبق نظر کارشناسان وزارت بهداشت انجام شده است و وزیر بهداشت ۲ روز قبل از بیانات رهبری به این مساله اشاره می کند.

۲. خطاهای واکسن های تولیدی در شرکت های امریکایی،انگلیسی از یک سو، فشار ترامپ به رئیس اداره غذا و داروی ایالات متحده برای تایید واکسن های فایزر و مدرنا و در نهایت سابقه بد شرکت های آمریکایی انگلیسی در محصولات دارویی و واکسنی که در کشورهای دیگر ارائه داده‌اند تردیدها برای واردات از این کشورها را دو چندان می‌کند.

۳. در مساله واکسن‌ها ایمنی‌سازی با مرور زمان یکی از مهمترین فاکتورهاست، در حالی که هنوز زمان چندانی از ارائه واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی نمی‌گذرد و مشخص نیست ایمنی‌سازی این واکسن‌ها در برابر کرونا تا چه اندازه است.

۴. مساله بهداشت و جان مردم مساله‌ای نیست که به مسئله کارزار سیاسی تبدیل شود. در حالی برخی به واردات واکسن از ۳ کشور غربی تاکید می‌کنند که روسیه، چین و چند کشور دیگر هم امروز واکسن‌های مقابله با کرونا را ارائه داده اند، حال سوال اینجاست اگر مساله جان مردم است چرا فقط واردات از این ۳ کشور برای این طیف موضوعیت دارد؟ گویا برای آنها واکسن خارجی فقط زمانی معتبر است که روی برچسب made in USA حک شده باشد؟! امارات که در صف نخست متحدان آمریکا درمنطقه است چرا واردات واکسن چینی را بر واکسن آمریکایی ترجیح داده است؟

۵.آمار وضعیت کنونی مبتلایان به کرونا در ۳ کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه آن هم یک ماه پس از ارائه واکسن‌ها نشان می دهد که بر خلاف پروپاگاندای تبلیغاتی واکسن های تولیدی نتوانسته به کنترل بیماری در این ۳ کشور کمک شایانی کند.

۶. سابقه شرارت و دشمنی آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه ملت ایران در طول چند دهه گذشته مساله کوچکی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت؛ تجربه تحریم شدید دارویی و ورود خون‌های آلوده به ایدز از فرانسه را نمی توان در نظر نگرفت و با خوش خیالی به استقبال واکسن تولیدی کشورهایی رفت که برای نابودی مردم ایران از هیچ تلاشی مضایقه نکرده‌اند.

۷. پروژه ربط دهی مساله واردات واکسن به  تصویب FATF و گفتگوهای جدید با آمریکا از سوی موافقین واردات سیاسی بودن برخورد آنها را بیش از پیش اثبات می کند، ابلاغ ممنوعیت واردات از آمریکا و انگلیس و فرانسه برنامه کاسبان مذاکره را به هم ریخت و طبیعی است در این شرایط با چنگ زدن به مساله سلامت مردم جنجال به پا کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول