اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  شبکه های اجتماعی

آمریکا جنایت‌کار است اما چقدر؟

اکنون دیگر بحث بر سر اصل جنایتکاری آمریکا نیست، بلکه مسئله بر سر میزان جنایتکاری آمریکاست. آیا آمریکا آنقدر جنایتکار هست که با پروپاگاندا، واکسنش را روی ملل دیگر آزمایش کند؟

آمریکا جنایت‌کار است اما چقدر؟

مجله فارس پلاس؛ مصطفی کوشکی در یادداشتی نوشت: «سرمایه داری با خون متولد شده است». این جمله‌ی مارکس نه تنها در مورد سرمایه داری؛ بلکه در مورد کلیت تمدن غرب هم صادق است. تمدنی که نطفه‌‌اش با غارت مادی و سپس غارت فرهنگی ملل دیگر بسته شده است.

در جنایتکاری تمدن غرب شک دارید؟ تاریخ امریکا را به عوان گل سر سبد تمدن غربی بخوانید. امروزه دیگر بحث بر سر اصل جنایتکاری آمریکا نیست. بلکه بر سر میزان جنایتکاری امریکاست. آیا آمریکا آنقدر جنایتکار هست که با پروپاگاندا، واکسنش را روی ملل دیگر آزمایش کند؟ آمریکا جنایتکار است، اما‌ آیا خیلی جنایتکار هم است؟ در پاسخ به این سوال می توان به سوابق تاریخی جنایات وحشیانه آمریکا اشاره کرد؛ اما در این یادداشت قصد داریم این موضوع را عمیق تر و از حیث انسان شناسانه و با تکیه بر اندیشه امام خمینی(ره) بررسی کنیم. در ابتدا لازم است چند مقدمه را ذکر کنیم.

  • همه انسان ها فطرتا کمال طلب اند و بی نهایت ها را جست و جو می‌کنند.
  • همین فطرت کمال طلب، انسان ممکن است هم سعادت انسان را تأمین کند و هم شقاوت او را. چگونه؟ بخوانید.
  • انسان کمال طلب، گاه ممکن است در تشخیص مصداق کمال به خطا بیفتد؛ یعنی چیزی را که کمال نیست؛ کمال بینگارد.
  • انسان بر سر دو راهی قرار دارد. دو راهی سعادت یا شقاوت.
  • انسان آمیزه ای از دو بعد انسانیت و حیوانیت است.
  • حیوانیت انسان در بدو تولد بالفعل است. اما معنویت انسان(یا همان انسانیت او) صرفا یک قابلیت و استعداد است.حیوانیت انسان تنها مصادیق حیوانی کمال را می‌تواند تشخیص دهد. اگر انسان بدون مربی و هادی الهی رها شود؛ حیوانیت بالفعل انسان روز به روز قدرتمند تر می‌شود و انسانیت را به محاق می‌برد. انسان، بدون مربی و هادی الهی در مصداق کمال به اشتباه می‌افتد. یعنی گمان می‌کند لذت ها و کمال های حیوانی؛ همان لذت و کمال غایی است.
  • انسان این قابلیت را دارد که در حیوانیت خود از حیوان وحشتی تر و پست تر شود. حضرت امام در این باره می‌فرمایند:« انسان... یک حیوانی است مثل سایر حیوانات، بلکه خطرناک­تر است. خطر حیوانات به اندازة خطر انسان نیست.»

از موارد بالا نتیجه می‌گیریم که انسان ها در فقدان مربی و تربیت الهی، این ظرفیت را دارند که از حیوان وحشی تر و پست تر شوند.

حال به غرب و از جمله آمریکا بنگرید. آمریکا  در هسته و باطن خود، الحادی است. از نظر غرب؛ انسان ایده‌ال، یک حبوان پیشرفته است. یک نوع میمون؛ اما هوشند تر و با هوش تر. برای چنین حیوان پیشرفته ای ( یا همان انسان سابق!)، کشتن و نابودی ضعفا نه تنها بد نیست بلکه امری طبیعی بوده و مطابق قانون تنازع بقا می باشد.

ضعیف ها باید از بین بروند؛ تا قوی‌ها باقی بمانند و نسل بعد پیشرفته تر شود. تمدن غرب، در اثر رویکرد الحادی خود؛ در حیوانیت مستغرق شده و از حیوانات هم درنده تر شده است. چنین به اصطلاح تمدنی، علم را در خدمت درندگی و حیوانیت استخدام می‌کند.

به فرموده امام خمینی(ره): « این چیزهایی که در ممالک دیگر شما خیال می‌کنید در تمدن است وقتی که درست تامل کنید تمدن نیست بلکه به توحش نزدیکتر است برای اینکه تمام سلاحهای مدرنی که درست کردند همه برای کشتن هم جنس خودشان و قتل عام کردن بشر است و این همان توحش بزرگی است که در بین حیوانات کمترش هست».

حال شاید بهتر درک کنیم که چرا این تمدن توحش، دو جنگ جهانی را به راه انداخت و دنیا را به آتش کشید. مومنین چون خود سرشار از لطافت اند؛ ممکن است باور عمق و نهایت خباثت و جنایت کفار و دشمنان خدا برایشان سخت باشد. برای همین است که خداوند در قرآن بارها اوصاف کفار را معرفی کرده است و عذاب جاودانه آنها  را وعده داده است.« وَالذَین کَذّبُوا بِایاتِنا وَاسْتَکبَروا عَنْها أَوُلئِک أَصْحابُ النارِ هُمْ فیها خالِدُون».

در نحوه معامله ما با برخی حاکمان غرب، باید به این نکته توجه کنیم که ما با انسان  طرف نیستیم. با وحشی‌هایی طرفیم که از حمایت از صهیونیست ها ابایی ندارند و چشم خود را به راحتی بر جنایات آل سعود در یمن می‌بندند.

مقام معظم رهبری چند سال قبل فرمودند: «غربى‌ها، یعنى به خصوص نژادهاى اروپایى، نژادهاى وحشى‌اند؛ اینها ظاهرشان اتو کشیده و کراوات زده و ادکلن زده و اینهایند امّا همان باطن وحشى‌گرى‌اى که در تاریخ وجود داشته هنوز هم در اینها هست؛ راحت آدم می‌کشند، خونسرد جنایت می‌کنند(بیانات در تاریخ ۲۱/۲/۱۳۹۲).

در قضیه واردات واکسن هم باید با این نگاه به قضیه نگاه کنیم که چگونه آمریکای وحشی در حالی که آمار تلفات ناشی از کرونای روزانه‌اش به ۴۰۰۰ در روز رسیده و خود به واکسن نیازمند است؛ خیرخواه ما شده و می‌خواهد به ما واکسن بفروشد؟ آیا وحشی های ادکلن زده قابل اعتمادند؟

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول