اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

نتایج یک نظرسنجی: ۷۲ درصد از مردم کشور «واکسن ایرانی کرونا» می‌زنند

بر اساس پژوهش مرکز افکار سنجی ایرانیان حدود ۶۰ درصد پاسخگویان به یک نظرسنجی اظهار کرده‌اند که امید زیادی نسبت به تولید واکسن کرونا توسط دانشمندان و شرکت‌های ایرانی دارند.

نتایج یک نظرسنجی: ۷۲ درصد از مردم کشور «واکسن ایرانی کرونا» می‌زنند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، آخرین نظرسنجی صورت گرفته توسط «مرکز افکارسنجی ایرانیان» با موضوع میزان اعتماد ایرانیان به واکسن کرونا منتشر شد، این پژوهش درباره میزان آگاهی، نگرش و رفتار شهروندان ایرانی درباره واکسن کرونا و برروی یک جامعه آماری با هزار و ۶۷ نفر مورد ارزیابی قرار گرفته است. 

براساس این پژوهش حدود ۶۰ درصد پاسخگویان اظهار کرده‌اند که امید زیادی نسبت به تولید واکسن کرونا توسط دانشمندان و شرکت‌های ایرانی دارند، همچنین ۲۹.۹ درصد اعتماد "خیلی زیاد"ی به واکسن ایرانی دارند.

 این گزارش می‌افزاید: ۵۳ درصد افراد گفته‌اند درصورت واردات واکسن از کشورهای خارجی و تأیید وزارت بهداشت از آن استفاده خواهند کرد، این میزان برای شرکتهای داخلی و ایرانی ۷۲.۲ درصد است. 

در ادامه نتیجه این پژوهش آمده است: ۷۲.۲ درصد از افراد اعلام کرده‌اند از واکسن ایرانی کرونا در صورت تولید توسط شرکت‌های داخلی استفاده می‌کنند و ۲۰.۸ درصد اعلام کردند در صورت تولید واکسن کرونا توسط شرکت‌های داخلی از آن استفاده نمی‌کنند، همچنین از این جامعه آماری ۶.۹ درصد نمی‌دانستند درصورت تولید واکسن ایرانی از آن استفاده می‌کنند یا خیر.

گزارش می‌افزاید: ۴۰ درصد از افراد نمونه مورد مطالعه به واکسن‌هایی که توسط شرکت‌ها و کشور‌های خارجی مختلف ساخته می‌شود هیچگونه اعتمادی ندارند.

همچنین مشاهده شده که افراد گروه‌های سنی بالاتر در مقایسه با افراد جوان بیشتر پیگیر اخبار مربوط به کرونا هستند. با این وجود  ۲۳.۱ درصد از افراد پیگیری بسیار زیاد، ۳۰.۴ درصد پیگیری زیاد، ۲۲.۴ درصد تا حدودی پیگیر، ۱۰.۹ درصد پیگیری کم، ۸.۵ درصد پیگیری خیلی کم و ۴.۶ درصد اصلا پیگیر اخبار مرتبط به کرونا و تولید واکسن نبودند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول