اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آزادی ۱۰۰ نفر از زندانیان هرمزگان با حضور رییس کل دادگستری/ پرهیز از آزادی سابقه‌داران و محکومان جرائم مسلحانه

با حضور رییس کل دادگستری و ۱۱۰ نفر از قضات و مسئولان قضایی استان هرمزگان در زندان بندرعباس زمینه آزادی ۱۰۰ نفر از زندانیان فراهم شد.

آزادی ۱۰۰ نفر از زندانیان هرمزگان با حضور رییس کل دادگستری/ پرهیز از آزادی سابقه‌داران و محکومان جرائم مسلحانه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان به همراه ۱۱۰ نفر از مسئولین قضایی در زندان مرکزی بندرعباس به منظور تعیین تکلیف مددجویان این ندامتگاه، یکهزار و ۴۰۰ فقره پرونده مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: در نتیجه این اقدام ویژه قضایی پس از گفتگو و دیدار چهره به چهره مسئولین و قضات با هریک از زندانیان در کمتر از یک روز ، دستور آزادی ۱۰۰ نفر از زندانیان صادر شد.

علی صالحی با اشاره به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص «طرح پایش و غربالگری زندان ها» ابراز داشت: این طرح به صورت مستمر در استان هرمزگان در حال اجرا است و برای کمک به آزادی زندانیان ، وضعیت آنها با دقت رصد و پایش می‌شود.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس با حضور ۱۱۰ نفر از مسئولین قضایی استان هرمزگان و قضات شهرستان بندرعباس شامل محاکم تجدید نظر و دادگاه های کیفری یک و کیفری دو، حقوقی، انقلاب و دادسرا به همراه معاونین رییس کل و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از زندان بندرعباس بازدید شد و ضمن گفتگو و دیدار چهره به چهره با هر یک از مددجویان ، پرونده آنها مورد بررسی و بازنگری مجدد قرار گرفت.

 

عالی‌ترین مقام قضایی استان هرمزگان استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت کاهش مجازات محکومان را یکی از اهداف اساسی اجرای این طرح عنوان کرد و یادآور شد: در نتیجه این بازدید امکان ملاقات با حدود ۱۴۰۰ زندانی فراهم شد که در نهایت درخواست اشتغال به کار ۲۰۰ نفر از مددجویان مورد موافقت قرار گرفت و همچنین  ۱۰۰ نفر از زندانیان نیز آزاد شدند.

وی خاطرنشان ساخت: از این تعداد زندانی آزاد شده،  ۹۰ نفر از طریق موافقت با مرخصی پایان حبس و ۱۰ نفر دیگر نیز با آزادی موردی، مشمول عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته اند.

صالحی در ادامه افزود: در این بازدید با اعطای آزادی مشروط به ۵۸ نفر از زندانیان جهت پیشنهاد و طرح در دادگاه نیز موافقت شد.

 

غربالگری زندانیان با رویکرد اصلاحی

رییس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: فرآیند اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان رویکرد اصلاحی و تربیتی دارد و از آنجاکه امنیت شهروندان و مردم خط قرمز دستگاه قضایی است، این ارفاقات قانونی شامل سارقان سابقه دار، سارقین مسلح ، قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه و کسانی که به هر نحو امنیت مردم را سلب می کنند نمی شود و بر این اساس، پرونده زندانیان با دقت بررسی خواهد شد تا  پس از احراز شرایط قانونی ، شخصی بی جهت در زندان نماند.

وی همچنین در خصوص جزئیات اجرای طرح بزرگ پایش و غربالگری زندانیان استان هرمزگان بیان داشت: با برنامه ریزی های انجام شده این طرح با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان و قضات در تمامی زندان‌های استان اجرا خواهد شد و پس از بررسی دقیق و خارج از نوبت پرونده‌ها و شنیدن اظهارات هر یک از مددجویان در صورتی که این افراد مشمول عفو ، تخفیف مجازات و ارفاقات قانونی باشند، وفق مقررات در خصوص آنها اتخاذ تصمیم خواهد شد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول