اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مراسم یادبود حاج قاسم و ابومهدی در کرکوک؛ پاسخ فالح الفیاض به تحریم شدن از سوی آمریکا

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در مراسم یادبود فرماندهان پیروزی بر داعش در کرکوک به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در درج نام وی در فهرست تحریم‌ واکنش نشان داد.

مراسم یادبود حاج قاسم و ابومهدی در کرکوک؛ پاسخ فالح الفیاض به تحریم شدن از سوی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مراسم یادبود نخستین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش، امروز در کرکوک با سخنرانی «ابورضا النجار» فرمانده محور شمال در سازمان الحشد الشعبی و «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی آغاز شد.

فرمانده محور شمال الحشد الشعبی: آمریکای مدعی دموکراسی فرماندهان پیروزی بر داعش را ترور کرد!

 

 

ابورضا النجار ضمن تسلیت به مراجع عظام و عالم به مناسبت سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت: آمریکایی که ادعای دموکراسی می‌کند، مرتکب جنایت ترور فرماندهان پیروزی بر داعش شده است. ما هرگز نمی‌توانیم نقش این فرماندهان در رفع محاصره «آمرلی» را فراموش کنیم. 

فالح الفیاض : هرچه که داریم فدای وطن می‌کنیم

 

 

رئیس سازمان الحشد الشعبی که عصر امروز برای شرکت در این مراسم خود را به کرکوک رسانده بود نیز در این مراسم سخنرانی و تاکید کرد: تنها با اجرای مصوبه پارلمان می‌توانیم روابط مبتنی بر احترام به حاکمیت با تمامی طرف‌ها برقرار کنیم.آینده عراق در امان و امنیت است زیرا در آن مردانی هستند که همواره برای حفظ آن تلاش می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه الحشد الشعبی در زمان جنگ با داعش و در پاسخ به فتوای مرجعیت برای کشور تشکیل شد گفت: الحشد الشعبی، پاسخ گروهی از غیرتمندان به ندای کشور است. حاکمیت ملی و ثبات در این کشور تنها با اخراج نیروهای بیگانه از آن محقق خواهد شد. ما باید مصوبه پارلمان برای اخراج نیروهای بیگانه را اجرا کنیم. باید مشکلات را بر اساس قانون اساسی حل کنیم.

رئیس سازمان الحشد الشعبی که روز جمعه با تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا در فهرست تحریم‌های این کشور قرار گرفت، تصریح کرد: ما باید به وطن خود وفادار بمانیم و تسلیم هیچ یک از تصمیمات در خصوص تحریم‌ها و عادی‌سازی‌ها نشویم. 

الفیاض گفت: «برخی از من می‌خواهند تا درباره امری که دو روز پیش روی داد (اشاره به تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا) سخن بگویم اما من دوست نداشتم درباره آن حرف بزنم ..[با این حال می‌گویم که] ما امانتداریم و وفای به عهد می‌کنیم. ما از چشم دیگران به خود نمی‌نگریم بلکه با چشم مردممان، خود را ارزیابی می‌کنیم. ما به کسانی که به ما این‌گونه یا آن‌گونه، می‌نگرند اهمیتی نمی‌دهیم، هرچه که داریم  ـ کم یا زیاد ـ در راه میهن فدا می‌کنیم. ما آنگونه که برخی می‌خواهند تسلیم تحریم‌ها نخواهیم شد.»

وی افزود: مناقشات در خصوص بودجه در پارلمان نباید با روحیه انتقام‌جویانه صورت گیرد. باید به هموطنان خود کردستان به گونه‌ای بنگیرم که گویی آنها خود ما هستند. ما می‌خواهیم که در کرکوک به همه طیف‌های حاضر احترام گذاشته شود و این استان متعلق به همه آنها است.

فیاض در ادامه گفت: ما به همراه ارتش، پلیس، نیروهای مبارزه با تروریسم و پیشمرگه با داعش جنگیدیم. اکنون می‌بایست وطنی که شایسته ما و فداکاری‌های شهدا است، بسازیم.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه گذشته، در بیانیه‌ای با اعلام قرار گرفتن الفیاض در لیست تحریم‌های آمریکا مدعی شد که تحریم علیه این مقام عراقی با موضوع نقض حقوق بشر مرتبط است.

این اقدام واشنگتن با محکومیت گسترده شخصیت‌ها و مقامات سیاسی عراق همراه شد و وزارت خارجه عراق دیروز (شنبه - ۹ ژانویه) طی بیانیه‌ایاز این تصمیم واشنگتن علیه یک مقام رسمی دستگاه امنیتی این کشور ابراز شگفتی کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.

استاندار کرکوک خطاب به فیاض: نقش شما در برقراری امنیت در کرکوک را فراموش نمی‌کنیم

 


 

پس از رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، «راکان الجبوری» استاندار کرکوک در سخنانی از نقش فالح الفیاض در حمایت از ثبات و امنیت این استان تقدیر کرد و گفت که این نقش را نمی‌توان فراموش کرد.

وی افزود: به نمایندگی از دولت محلی و مردم کرکوک، تلاش‌های کلیه نیروهای امنیتی از جمله الحشد الشعبی را که برای آزادسازی شهرهای این استان و برقراری ثبات و امنیت در آن شهید و مجروح تقدیم کردند، قدر می‌نهم.

الجبوری با خطاب قرار دادن الفیاض گفت: نقش مهم شما در حمایت از این شهر و ثبات آن را فراموش نمی‌کنیم. آنچه را که رئیس سازمان الحشد الشعبی ذکر کرد با دیدگاه ما تطابق دارد. یادآوری شهدای نیروهای امنیتی و الحشد کمترین کار ممکن در اعلام وفاداری به آنها است زیرا آنها گرانبهاترین چیز خود را فدا کرده‌اند. کلیه اقوام حاضر در کرکوک برای حفظ آن خون داده‌اند.

استاندار کرکوک تصریح کرد که از زمان اعمال قانون در این استان در سال ۲۰۱۷ تاکنون، حتی یک مورد حادثه آدم‌ربایی سیاسی یا امنیتی ثبت نشده است.

تمجید نماینده مرجعیت در کرکوک از شجاعت شهدای مقاومت

 «سید قنبر الموسوی» نماینده معتمد مرجعیت دینی در استان کرکوک نیز در سخنانی در وصف فرماندهان پیروزی بر داعش گفت: این مبارزان غیور در مقابل موجب جنایتکار گروه‌های  تروریستی داعش مانند یک سد مستحکم ایستادند. این مبارزان غیور  جان خود را در کف دستشان گرفتند و به سوی تیرها، گلوله‌ها و پهپادها پیش رفتند.

وی در ادامه از شجاعت مثال‌زدنی رزمندگان الحشد الشعبی در مقابل داعش با آن همه تجهیزات و تسلیحات و امکانات تمجید کرد و گفت: این مبارزان که فرزند، خانواده ، شغل و همه تعلقات دنیوی خود را رها کرده بودند، سدی مستحکم مقابل پیشروی تروریست‌های داعش ایجاد کردند.

سوم ژانویه جاری، همزمان با سالروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و سایر همرزمانشان به دست تروریست‌های آمریکایی، خیل عظیمی از مردم عراق خود را به میدان التحریر بغداد رساندند تا در مراسم بزرگداشت  این شهدا و تظاهرات علیه عاملان ترور این شهدا با شعار «شهادت و حاکمیت» و تاکید بر ضرورت اخراج تروریست‌های آمریکایی از عراق شرکت کنند. شعارهای «کلا کلا آمریکا»، «کلا، کلا اسراییل»، «کلا کلا آل سعود» و «الله اکبر، امریکا الشیطان الاکبر» از مهمترین شعارهای حاضران در میدان التحریر بود.

علاوه بر بغداد سایر شهرهای عراق نیز شاهد مراسم بزرگداشت این شهدا و محکومیت جنایت صورت گرفته علیه این فرماندهان پیروزی بر داعش بود.

با این وجود هنوز شهرها و استانهای مختلف عراق شاهد مراسم‌ رسمی یا مردمی یادبود این شهدا است. دیروز شهر نجف اشرف شاهد برگزاری این مراسم بود که طی آن از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حمایت‌های بی‌دریغ از عراق در نبرد با داعش تقدیر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول