اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تشکیل کارگروه های تخصصی ذیل شورای تأمین مسکن قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تشکیل کارگروه های تخصصی به عنوان زیرمجموعه های شورای تأمین مسکن استان را ضروری دانست.

تشکیل کارگروه های تخصصی ذیل شورای تأمین مسکن قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن بهشتی که امروز در شورای تأمین مسکن استان سخن می گفت با بیان ضرورت استفاده از تجربیات طرح مسکن مهر در طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: انتظار این است که شهرداری ها با استفاده از تجربیات موجود از طرح های احداث مسکن بویژه تجربه طرح مسکن مهر، در صدور مجوّزهای لازم برای پیشرفت در طرح اقدام ملی مسکن پیشقدم باشند.

وی افزود: شهرداری قم می تواند با اختصاص بخش جداگانه ای از شهرداری منطقه هشت به طرح اقدام ملی مسکن، صدور دستور نقشه و همچنین مراحل بعدی این طرح را با تسهیل همراه سازد تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان اجراکننده و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان پشتیبان، بتوانند نسبت به اجرای سریع تر و دقیق تر پروژه ها همت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم  خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات فعلی در صدور پروانه برای پروژه های طرح ملی اقدام مسکن، شایسته است تا شهرداری نسبت به صدور پروانه موقت به صورت دستی و خارج از سیستم موجود اقدام کند تا این طرح، پیشرفت بیشتری را در اجرای تجربه کند.

وی همچنین بیان کرد: به نظر می رسد تعریف چند کارگروه تخصصی ذیل شورای تأمین مسکن استان می تواند هم پیگیری امور زیرساختی طرح ها و پروژه ها و هم سایر کاربری ها را با سامان و انسجام بهتری مواجه سازد.

این پیشنهاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البته با موافقت استاندار قم همراه و مصوّب شد تا دبیرخانه شورای تأمین مسکن استان نسبت به تشکیل کارگروه های تخصصی لازم در ذیل این شورا اقدام کند.   

بهشتی در ادامه اذعان کرد: طرح اقدام ملی مسکن در استان قم با جدّیّت و بر اساس تعریف و زیرسازی اراضی ملی در استان پیگیری می شود و متقاضیان قمی که قبلا برای این طرح در محدوده امیرکبیر اراک ثبت نام کرده بودند، اکنون می توانند در خود قم، صاحبِ خانه شوند.

وی اضافه کرد: البته همچنان و در بین متقاضیان هم استانی، نگرانی هایی از بابت ادامه این طرح وجود دارد و از این رو، لازم است تا اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به اطلاع رسانی کافی و شفاف سازی در این موضوع اقدامات لازم را به انجام برساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم همچنین گفت: به طور مثال برخی از متقاضیان این طرح نسبت به استعلام فُرم موسوم به «فرم ج» اعتراض دارند که البته این افراد می توانند با ارائه مستندات لازم مبنی بر این که تاکنون از اقدام ملی برای خانه دار شدن خود استفاده نکرده اند، تکمیل مراحل ثبت نامی خود را پیگیری کنند و تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول