اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

898 متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در آستانه حذف

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، 898 متقاضی طرح اقدام ملی مسکن قم را در آستانه حذف از این طرح دانست و گفت: بدیهی است در صورت نهایی شدن این حذف، متقاضیان دیگری جایگزین خواهند شد.

898 متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در آستانه حذف

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن صبوری امروز در چهارمین نشست شورای تأمین مسکن استان که با 25 دقیقه تأخیر آغاز شد با اشاره به اهمیت مبحث زیرساخت ها در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در قم بیان کرد: تجربه مسکن مهر پیش رویِ ماست و باید از این تجربه بهره بگیریم.

وی با بیان برخی مشکلات صدور پروانه برای واحدهای مسکونی این طرح اظهار کرد: تفاهم نامه وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی گویای ضرورت ارائه تخفیف 50 درصدی به متقاضیان این طرح است، در حالی که این میزان تخفیف در شورای اسلامی شهر به 15 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: در عین حال، تنها پرونده 256 واحد از 4 هزار واحد این طرح در موضوع صدور پروانه مورد بررسی قرار گرفته و از این رو، انتظار می رود تا ضمن توجه به همه این پرونده ها، تخفیف حداکثری نیز برای آنان و بر اساس تفاهم نامه دو وزارتخانه کشور و راه و شهرسازی لحاظ شود.

صبوری خاطرنشان کرد: البته زمین های 17 هکتاری، 22 هکتاری و 27 هکتاری در محدوده پردیسان نیز برای تکمیل این طرح در قم در نظر گرفته شده که صدور موقت پروانه برای آنان نیز پس از طی مراحل زیرساختی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: آخرین آمار متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در قم نشان می دهد که از مجموع حدود 4 هزار نفر ثبت نام شده برای فاز نخست، تاکنون 678 نفر مراجعه ای برای پیگیری پرونده خود نداشته و 220 نفر نیز با وجود افتتاح حساب بانکی، واریزی نداشته اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: بر این اساس، حذف این افراد و ثبت نام از متقاضیان جدید پس از طی آخرین مراحل اطلاع رسانی، پیگیری خواهد شد.

صبوری گفت: در عین حال حدود 10 درصد از متقاضیان فاز نخست این طرح در قم، متقاضی سکونت در شهرهای اطراف قم مانند دستجرد، قنوات، کهک و جعفریه هستند.

وی درباره نگرانی برخی از متقاضیان از متوقف شدن روند ثبت نامی خود بیان کرد: این افراد بر اساس قرمز شدن «فُرم ج» خود نمی توانند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در توضیح این نکته افزود: قرمز شدن «فرم ج» به این معناست که متقاضی طرح اقدام ملی مسکن، پیش از این از یکی از امکانات مسکن ملی بهره مند شده است، البته در این زمینه اعتراض هایی وجود دارد، مانند این که نام برخی از افراد به اشتباه در لیست های تعاونی ادارات ثبت شده که اگر این افراد بتوانند مدرکی دالّ بر این اشتباه ارائه کنند، «فرم ج» آن ها از حالت قرمز خارج می شود و می توانند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول