اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسؤولان شهرضا خطاب به استاندار: آب شرب مردم را دریابید

در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا فرماندار و امام جمعه شهرضا خواستار تأمین منابع آبی جدید برای آب شرب شهرضا از استاندار شدند.

مسؤولان شهرضا خطاب به استاندار: آب شرب مردم را دریابید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، ناصر اسدی، فرماندار شهرضا عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرضا با اشاره به خدمات دولت در شهرضا گفت: شهرستان شهرضا به واسطه قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب کشور حجم قابل توجهی تردد دارد و نیاز است محورهای آن ساماندهی و محورهای جدیدی ایجاد شود.

وی با اشاره به شش خطه شدن محور شهرضا به اصفهان افزود: در سفر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرستان شهرضا حدود ۸۰۰ میلیارد ریال در بخش جاده‌های شهرضا اختصاص پیدا کرد، این اعتبارات باید تا پایان دولت در بخش جاده هزینه شود.

 اسدی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح بسیج سمت چهارمحال و بختیاری را پوشش می‌دهد، افزود: این پروژه با بودجه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان از ابتدای خرداد ۹۸ آغاز شده و در سال جاری نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل این پروژه تخصیص پیدا کرده و تلاش‌مان تکمیل هرچه سریع‌تر آن است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه کمربندی شهرضا یک پروژه حیاتی است گفت: این کمربندی مسیرهای دسترسی بسیار زیادی دارد که سبب بروز تصادف می‌شود، امیدوار هستیم با شناسایی پیمانکار روشنایی، هر چه سریع‌تر ساماندهی شود.

آب شرب شهرضا یک دغدغه جدی است

 وی با اشاره به پروژه فاضلاب شهرستان شهرضا عنوان کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص یافت که در حال حاضر ۵۰ درصد پروژه ناتمام است و در قالب تبصره ۳ اجرایی می‌شود و در حال رایزنی با بخش خصوصی برای استفاده از پساب آن هستیم.

اسدی با بیان اینکه آب شرب شهرضا یک دغدغه جدی است و در کوتاه مدت اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: در میان‌مدت ناگزیر هستیم منابع جدیدی برای آب شرب شهرضا از منابع آبی استان و یا سامانه دوم زاینده‌رود پیش‌بینی کنیم.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات خوبی در بخش بهداشت و درمان شهرضا انجام شده است، گفت: در بیمارستان امیرالمومنین (ع) در سال ۹۷ و ۹۸ بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، تأمین پزشک متخصص و فوق‌تخصص برای این بیمارستان یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) یک بیمارستان فوق تخصصی پایلوت در جنوب استان اصفهان است، بیان کرد: با تجهیز این بیمارستان رفت و آمد مردم را به مرکز استان کمتر می‌کنیم.

 اسدی با بیان اینکه مجوز ایجاد مرکز غربالگری سرطان در شهرضا گرفته شده و منتظر نقشه‌های آن هستیم تا در بیمارستان امیرالمومنین (ع) ایجاد شود، خاطرنشان کرد: شهرضا در بخش‌های مختلف کشاورزی صاحب عنوان است بنابراین باید مشکلات وثیقه‌های بانکی و تسهیلات این بخش برطرف شود.

فرماندار شهرضا  با اشاره به ورزشگاه قدس شهرضا گفت: این ورزشگاه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ضرورت دارد هر چه زودتر برای استفاده از ساختمان‌های موجود آن به بهره‌برداری برسد و در اولویت پروژه‌ها قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دو بلوک از مسکن مهر شهرضا باقی مانده است، امیدوار هستیم مشکلات آن برطرف شود تا دهه فجر مسکن مهر شهرضا به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

آب شرب شهرضا از لحاظ کیفیت و کمیت مشکل دارد

حجت‌الاسلام نعمت‌اله صالح، امام جمعه شهرضا در ادامه جلسه با بیان اینکه در نظامی زندگی می‌کنیم که سرمایه اصلی آن قرآن و اهل بیت هستند، اظهار داشت: دیدار با مردم نمونه مدیریت اسلامی است و یکی از آفت‌های مدیریت، مدیریت از پشت درهای بسته است.

وی با بیان اینکه مدیر نمونه باید در بین مردم باشد و مشکلات را از زبان خود مردم بشنود، افزود: نظام ما آمریکا را خانه‌نشین کرده و با استکبار درگیر شده است، این چنین نظامی باید منتظر دشمنی‌های دشمن باشد.

صالح با بیان اینکه رهبری، وحدت، یکپارچگی و ایمان به خدا توانست تمام تمام نقشه‎های دشمن را خنثی کند، بیان کرد: مشکلات را باید در قوانین و بعضی از مسائل پیدا کرد، شهرضا ظرفیت‌های بسیار بالایی برای پیشرفت دارد اما از این ظرفیت استفاده کامل نشده است.

 امام جمعه شهرضا با بیان اینکه آب شرب شهرضا از لحاظ کیفیت و کمیت باید برای آن چاره اندیشی سریع شود، گفت: پروژه آبرسانی به این شهر ده سال دیگر به نتیجه می‌رسد، مردم حتی در پاییز و زمستان با کمبود آب مواجه هستند باید فکری برای میان مدت کرد.

وی با انتقاد از اینکه پروژه فاضلاب شهرضا بیش از ۳۰ سال است که آغاز شده اما تنها ۴۵ درصد پیشرفت داشته است، عنوان کرد: ۲۲۰ کیلومتر تاکنون از پروژه فاضلاب شهرضا انجام شده و ۲۸۰ کیلومتر باقی مانده است و باید برای آن اعتبار اختصاص پیدا کند.

صالح با بیان اینکه طرح توسعه امامزاده شاهرضا تصویب شده است اما مشکلات اداری مانع اجرای آن شده است، افزود: تخریب باغات و خانه‌ها معضل دیگر این شهر است؛ قانون باید اجرا شود اما دست‌هایی پشت پرده است که از زمین‌ها را تفکیک می‌کنند و به مردم می فروشند و مردم را مقابل نظام قرار می‌دهند، در شهرضا محدوده شهر باید برای یک بار مشخص شود.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه ساخت و ساز انجام می‌شود و تا سقف که می‌رسد، حکم تخریب صادر می‌شود، تصریح کرد: طرح تفصیلی شهر نیاز به بازنگری دارد، خیابان‌های شهر دیگر ظرفیت ماشین ندارد و کوچه‌ها تبدیل به پارکینگ شده است.

وی با تأکید بر تأمین اعتبار برای ۶ خطه کردن محور شهرضا به اصفهان گفت: بیمارستان صاحب‌الزمان (عج) شهرضا نباید به هیچ وجه در آینده تبدیل به ساختمان دیگری شود، مردم شهرضا اجازه نمی‌دهند بیمارستان به مکان دیگری تبدیل شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول