اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تبانی برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با شرکت‌های تولیدی برای گران‌فروشی

رئیس اتاق اصناف لرستان بیان کرد: تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با همکاری شرکت‌های تولیدی و بسته‌بندی، قیمت کالا را بیش از قیمت مصوب روی کالاها درج کرده و وزن محصول را نیز کاهش می‌دهند و پس‌ازآن قیمت فروش در فروشگاه را پایین می‌آورند که به‌مثابه گران‌فروشی و کم‌فروشی است.

تبانی برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با شرکت‌های تولیدی برای گران‌فروشی

منوچهر اسبکوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: بر اساس قانون شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای علاوه بر مجوزی که از شعبه مرکزی می‌گیرند بایستی مجوز کسب‌وکار خود را از اتاق اصناف دریافت کنند.

وی بابیان اینکه تعداد از فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعال در استان فاقد مجوز کسب‌وکار از اتاق اصناف هستند، افزود: طی روزهای گذشته شاهد انتقادات زیادی نسبت به گرانی بعضی از کالاهای موجود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان بوده‌ایم که پس‌ازاین موضوع بازرسان سازمان صمت، تعزیرات و اتاق اصناف بازرسی‌هایی انجام دادند.

رئیس اتاق اصناف لرستان  بیان کرد: این فروشگاه‌ها با همکاری شرکت‌های تولیدی و بسته‌بندی، قیمت کالا را بیش از قیمت مصوب روی کالاها درج کرده و وزن محصول را نیز کاهش می‌دهند و پس‌ازآن قیمت فروش در فروشگاه را پایین می‌آورند که به‌مثابه گران‌فروشی و کم‌فروشی است.

اسبکوه با اشاره به اینکه در این واحدها کالاهای بسته‌بندی‌شده بی‌دلیل تا بیش از دو برابر قیمت عرف کالا افزایش قیمت دارند، تصریح کرد: این موضوع به دلیل تبانی فروشگاه و واحد تولیدی یا بسته‌بندی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کننده بایستی در کارخانه‌های تولیدی با گران‌فروشی مبارزه کندبا این وجود نیز  در بازرسی‌هایی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌گیرد درصورتی‌ که قیمت کالایی بیش از قیمت عرف محصول باشد با واحد متخلف به‌شدت برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول