اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

از کاهش ۷۵ درصدی مبتلایان تا رسیدن آمار مرگ‌ومیر کرونایی به زیر ۱۰۰ نفر با اجرای طرح شهید سلیمانی

پس از گذشت ماه‌ها از اجرای طرح سراسری شهید سلیمانی، آمار مرگ‌و میر و تعداد مبتلایان کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

از کاهش ۷۵ درصدی مبتلایان تا رسیدن آمار مرگ‌ومیر کرونایی به زیر ۱۰۰ نفر با اجرای طرح شهید سلیمانی

​خبرگزاری فارس از تهران - مریم خلجی : در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه‌گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌ کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

مردم ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح برداشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور اجرا شده و توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌اند را ببینید.

 

نمکی: با طرح شهید سلیمانی تعداد مرگ کرونایی به زیر ۱۰۰ نفر کاهش یافت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همواره تاکید کردم که من به عنوان وزیر بهداشت، هرگز سیاسی عمل نکردم هر چند شاید دیدگاه سیاسی داشته باشم، اظهار کرد: همواره اعلام کردم من وزیر بهداشت این سرزمین هستم و برایم فرقی نمی‌کند که این بیمار دارای چه عقیده و دینی است و من متعهد به سلامت همه مردمان  این سرزمین هستم، حتی زندانی محکوم به اعدام به عنوان وزیر بهداشت مکلف به سلامتی آنها هستم.

وی با اعلام اینکه اما نمی توانم نگویم چه ظلمی به ما کردن، ما برای تامین ماسک و تامین لباس کادر درمان و محافظ در روزهای اول دچار مشکل بودیم و دست به دامان مردم زدیم تا از سربازانمان دفاع کنیم،گفت: در این دوران هر محموله‌ای مربوط به ما بود، قفل شد.

نمکی با بیان اینکه ما در چنین شرایط سخت و سهمیگن  با همدلی و وفاق، درایت رهبر انقلاب و همراهی دولت توانستیم مدیریت کنیم، افزود: تا هیچ بیماری پشت در بیمارستان نباشد و یک نفر را در این سرزمین در روزهای سخت به دلیل قومیت و وضع اقتصادی سخت تنها نگذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: با همدلی و در کنار هم قرار گرفتن این حماسه عظیم و بی‌نظیر در اوج درماندگی قدرت‌مندترین کشورهای جهان برای جمهوری اسلامی ایران رقم خورد و طرح شهید قاسم سلیمانی در کنار همراهی‌ها جواب دارد و ما امروز مرگ زیر ۱۰۰ نفر را داریم تجربه می‌کنیم؛ گرچه یک مرگ هم برای تک تک ما داغی جانگذار است اما به هر ترتیب روزی که کشورهای بزرگ با زیرساخت‌های بسیار مجهز و پیشرفته درمانی مرگ بالای چندین هزار نفر را تجربه می‌کند برای جمهوری اسلامی تنها در این عرصه افتخار بسیار بسیار بزرگی است.

 

کاهش ۷۵درصدی مبتلایان و ۴۰۰ نفری فوتی‌های کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی

سردار محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: تقدیر و تجلیل از رزمندگان و خانواده شهدا به تنهایی کافی نیست، پروژه کنگره شهدا در راستای گرامیداشت دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان جنگ تحمیلی از سال ۷۷ آغاز شده که بر بزرگداشت یاد و نام شهدا و ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و عملیات‌های موفق تأکید دارد.

وی با بیان اینکه تجربه‌نگاری دفاع مقدس و رزمندگان در ایامی که درگیر چالش‌های بزرگ، موانع و معضلات مهم در جامعه و اداره کشور قرار می‌گیریم راه‌گشا خواهد بود، گفت: این خاطرات و ثبت و ضبط حماسه‌های دفاع مقدس برای آیندگان ما و پیشبرد اهداف ضروری است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز شرایط جامعه از کربلای ۵ سخت‌تر و موانع و چالش‌های بیشتری برای ما وجود دارد زیرا که دشمن در مقابل و خاک‌ریز روبه‌رو نیست و از راه‌های دیگری وارد عمل شده است.

سردار سپهر تأکید کرد: در یک‌سال گذشته و در جریان درگیری با بیماری کرونا حوادث تلخی را شاهد بودیم که هرچه پیش‌تر می‌رویم این تلخی‌ها و موانع بیشتر می‌شود اما برای عبور از این سختی‌ها می‌توان به شاخص‌های دفاع مقدس مراجعه کرد.

وی تصریح کرد: امروز تعداد فوتی‌های کشور ما در اوج تحریم‌ها و مشکلات بسیار کم‌تر از آمار پیش‌بینی شده است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی و آمادگی برای آغاز گام دوم این طرح بیان کرد: طرح شهید سلیمانی توسط بسیجیان برنامه‌ریزی شد و در حال حاضر نتیجه مطلوبی با کاهش ۷۵ درصدی مبتلایان و کاهش ۴۰۰ نفر فوتی داشته است.

سردار سپهر ابراز کرد: ثبت و ضبط شاخص‌های عملکردی فرماندهان، رزمندگان و بسیجیان هشت سال دفاع مقدس امروز چراغ راه و رمز تحقق تمدن اسلامی است و اقدامات مقابله با کرونا در کشور نیز برگرفته از این تاریخ نگاری‌ها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی هیچ راهی جز تمسک به شاخص‌های دفاع مقدس و احیای فرهنگ ۴۰ سال ایستادگی و مقاومت وجود ندارد و احیای فرهنگ دفاع مقدس نیاز اصلی جامعه است.

خانه‌دار شدن 121 بسیجی گلستانی در قالب «طرح شهید سلیمانی»

تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سپاه نینوا استان گلستان، موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج و بنیاد مسکن استان گلستان منعقد شد و براساس این تفاهم‌نامه تعداد ۱۲۱ بسیجی تا پایان سال ۱۴۰۰ خانه‌دار خواهند شد.

امروزه خرید خانه با چالش‌های بسیار زیادی روبه‌‌رو است، در جامعه امروز خرید خانه، خود یک چالش بزرگ است که نیاز به برنامه‌ریزی، مدیریت مالی، پس‌انداز، آینده‌نگری و صبر دارد.

در شرایط اقتصادی که امروزه با آن مواجه هستیم متاسفانه نمی‌توان به راحتی بر مبنای درآمد و پس‌انداز در کوتاه‌مدت خانه‌دار شد و عموماً خانه‌‌دار شدن فرآیندی طولانی، سخت و سنگین است.

آمار بالای اجاره‌نشینان در شهرهای بزرگ حاکی از آن است که روش‌های معمول و شناخته‌شده برای خانه‌دار شدن پاسخ درستی به این پرسش‌ها نیستند و می‌طلبد در این زمینه مسوولان فکری جدی و اساسی کنند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از خانه‌دار شدن ۱۲۱ بسیجی در گلستان خبر داد و تصریح کرد: تعداد ۱۲۱ بسیجی معسر در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح استان گلستان خانه‌دار خواهند شد.

علی ملک‌شاهکویی ابراز کرد: لیست بسیجیانی که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ خانه‌دار شوند شناسایی شده است و براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سپاه نینوا استان گلستان، موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج و بنیاد مسکن استان گلستان امضا شد این کار را آغاز خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: خانه‌دار شدن بسیجیان معسر در دو مرحله کمک‌رسانی صورت می‌گیرد مرحله نخست شامل حال کسانی است که زمین دارند و بخشی از آن را خودشان مشارکت می‌کنند که این افراد را شناسایی کردیم و مرحله دوم شامل کسانی است که فاقد زمین و مسکن هستند که این افراد نیز شناسایی شدند.

گزارش از مصطفی رضایی

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول