اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استیضاح ترامپ کلید خورد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به قانونگذاران آمریکایی طرح استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد.

استیضاح ترامپ کلید خورد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اواخر یک شنبه به وقت آمریکا طی نامه‌ای به همکاران خود اعلام کرد که طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به صحن مجلس نمایندگان خواهد آمد. 

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، پلوسی در این نامه گفته است که فردا این طرح در صحن مجلس اعلام و رای گیری درباره آن تا روز چهارشنبه انجام خواهد شد.

براساس گزارش سی ان ان، طبق گفته پلوسی، مجلس نمایندگان تلاش می‌کند قطعنامه‌ای(غیرالزام آور) را به اتفاق آرا به تصویب برساند که براساس آن از «مایک پنس» معاون رئیس جمهور و کابینه ترامپ می‌خواهد ظرف 24 ساعت با اتکا به متمم 25 اُم رئیس جمهور را از قدرت خلع کند. 

اگر این قطعنامه با مقاومت نمایندگان جمهوریخواهان به اتفاق آرا تصویب نشود(یا پاسخی دریافت نکند)روز سه شنبه رای گیری نهایی(استیضاح) انجام خواهد شد. 

«جیمز کلیبورن» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این به شبکه سی ان ان گفته بود که استیضاخ ترامپ ممکن است همین هفته اتفاق بیافتد.

دموکراتها قصد دارند با توسل به تحریک ترامپ برای شورش و نقش وی در حمله هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا که 5 کشته برجا گذاشت این طرح را پیش ببرند.

پلوسی در ادامه نامه خود آورده است، برای  دفاع و محافظت از دموکراسی و قانون اساسی خودمان فورا عمل خواهیم کرد چرا که این رئیس جمهور تهدیدی برای دموکراسی و قانون اساسی ماست.

براساس گزارش بی بی سی، کلیبورن همچنین گفته است که حزب دموکرات ممکن است طرح استیضاح را به دادگاه سنا ارسال نکند. وی می‌گوید که باید بگذاریم «جو بایدن» در صد روز اول ریاست جمهوری خود بر دستور کار خود تمرکز کند و بتواند کابینه خود را در سنا تایید کند.

در صورتیکه مجلس نمایندگان طرح استیضاح را به سنا ارسال کند در این روند اختلالاتی پیش خواهد آمد. 

طبق قانون اساسی ایالات متحده، استیضاح پس از تایید در مجلس نمایندگان به مجلس سنا ارسال خواهد شد و سنای آمریکا مانند دادگاه متهم را دادگاهی خواهد کرد و هر یک از سناتورها نقش یک دادستان را ایفا خواهند کرد.

این دومین بار است که ترامپ استیضاح می‌شود. او پیش از این یک بار به خاطر بحران موسوم به «اوکراین‌گیت» مورد استیضاح قرار گرفت که در نهایت این طرح مخالفت سناتورهای جمهوریخواه با شکست مواجه شد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول