اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مرد میدان گر شوی؛ رهرو زیادت داری/ از بسیج ۱۰۷۶ شاهرودی تا پوشش ۹ هزار خانوار در طرح شهید سلیمانی

این روزها دوست‌داران و یاران سردار دل‌ها وارد میدان شده‌اند و تاکنون با مشارکت یک‌هزار و ۷۶ بسیجی، ۹ هزار خانوار شاهرودی زیرپوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفته‌اند.

مرد میدان گر شوی؛ رهرو زیادت داری/ از بسیج ۱۰۷۶ شاهرودی تا پوشش ۹ هزار خانوار در طرح شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، این روزها دوست‌داران و یاران سردار دل‌ها به خط زده‌اند تا همچون کسی که او را «مرد میدان» می‌دانند، میدان‌داری کنند و بتوانند باری را از دوش کار درمان بردارند.

یاران «حاج قاسم» امروز با اجرای طرحی با عنوان شهید سلیمانی می‌خواهند، ثابت کنند که ادامه‌دهنده راه این شهید گرانقدر هستند و می‌خواهند مکتب سردار دل‌ها را زنده نگه دارند.

چندی است که طرح شهید قاسم سلیمانی با هدف بیماریابی و مراقبت از بیماران و ناقلان ویروس کرونا در سراسر کشور در حال اجرا است و عوامل اجرای این طرح با ارائه کارت شناسایی معتبر به درب خانه‌ها مراجعه می‌کنند تا بتوانند به‌نوعی دردی از مردم دوا کنند و مانع از شیوع این ویروس منحوس شوند.

مشارکت ۱۰۷۶ بسیجی شاهرودی در طرح شهید سلیمانی 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در این راستا از فعالیت یک‌هزار و ۷۶ نفر از بسیجیان این شهرستان در طرح شهید سلیمانی خبر می‌دهد.

سرهنگ محمد خوش‌قدم با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی و بیماریابی فعال در این شهرستان اظهار کرد: اکیپ سیار سلامت شامل پزشک، پرستاران و تیم آزمایشگاهی در شهرستان شاهرود فعال هستند و تست کرونا را در منازل انجام می‌دهند.

وی افزود: شناسایی بیماران در محله و منزل توسط پزشکان با روحیه جهادی و بسیجی انجام می‌شود و در کنار آن تیم‌های مراقبتی نیز حضور دارند تا زنجیره ابتلا به ویروس کرونا قطع شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۹ هزار خانوار این شهرستان زیرپوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفته‌اند، گفت: ارائه مشاوره و بسته‌های حمایتی و ویزیت رایگان این خانواده‌ها انجام شد.

خوش‌قدم با بیان اینکه در یک روز ۷۰ تست کرونا گرفته شد که جواب ۱۷ مورد آن مثبت بوده است، افزود: افرادی که تست آن‌ها مثبت باشد، در منازل خود قرنطینه می‌شوند و تحت مراقبت هستند تا دوران نقاهت خود را طی کنند و در این مدت مشاوره و خدمات حمایتی به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی تأکید کرد: تا زمانی که به صفر پایدار کرونایی برسیم، تلاش‌های بسیجیان در قالب طرح شهید سلیمانی ادامه خواهد داشت.

سلیمانی؛ الگوی آزادی‌خواهان و مظلومان جهان

خوش‌قدم با بیان اینکه سردار سلیمانی الگویی برای همه آزادی‌خواهان و مظلومان جهان است، اظهار کرد: وقتی ما به زندگی حاج قاسم نگاه می‌کنیم، رشد، بالندگی، عزت، اقتدار، اندیشه، اخلاص و توکل محض به خداوند و ائمه اطهار (ع) را مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به سخنان سردار سلیمانی در مراسم مختلف و تأکید بر توکل و اعتماد به خدا و ائمه اطهار (ع) افزود: شهید سلیمانی با این توکل و اخلاص توانست، قلوب همه آحاد جامعه را به سمت خود جلب کند و با ایجاد اتحاد بین‌المللی داعش را نابود کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود تصریح کرد: در کنار توکل و اعتماد این شهید گران‌قدر، ولایت‌مداری وی مشهود است که تابع محض ولایت بود و بر این امر همیشه تأکید داشت که اگر موفقیتی می‌خواهیم کسب کنیم، باید تابع محض ولایت باشیم.

خوش‌قدم با اشاره به تأکید سردار دل‌ها بر خدمت‌گزاری مردم گفت: سردار سلیمانی نه‌تنها در دفاع از حرم و مظلومان جهان پیش‌قدم بود، در خدمت به مردم کشور خود نیز سر از پا نمی‌شناخت و هرکجا احساس نیاز می‌شد، حضور پیدا کرده و نگاه‌ها را به خود معطوف می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید همه برای تداوم راه سردار سلیمانی تلاش و همت کنند، افزود: امروز باید تمام فعالیت‌های ما رنگ و بوی سردار سلیمانی و منش و رفتار او را داشته باشد و امروز خدمت به مردم بزرگ‌ترین موضوع در راستای مکتب حاج قاسم است که باید مسؤولان ما به آن توجه ویژه کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود تصریح کرد: امروز بسیج و سپاه در راستای ترویج مکتب حاج قاسم در خط مقدم قرار دارند و تلاش می‌کنند با خدمت‌رسانی به آحاد جامعه به‌ویژه محرومان، مکتب حاج قاسم را دنبال کنند و در جامعه تعمیق و گسترش دهند.

نقش ارزنده بسیج در تعدیل کرونا

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود نیز با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی و همکاری وزارت‌ بهداشت، وزارت کشور و سپاه افزود: هنر همه عوامل و عناصر و افراد صدیق به‌ویژه جامعه پزشکی و بسیجیان با محوریت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود دارای ارزش و قابل قدردانی است.

ابوطالب جلالی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مردمی و بسیجی که نقش ارزشمندی در تعدیل بیماری کرونا داشت و تعامل و هماهنگی قابل‌تحسین بسیج، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند هلال احمر سبب شد تا امروز در این وضع قرار بگیریم.

وی گفت: از زمان شکل‌گیری قرارگاه شهرستانی در مجموعه فرمانداری شاهرود با سه کمیته سازمان‌دهی، آموزش و رسانه و مشارکت مردمی، مقابله و پیشگیری و تخصصی سلامت در بحث اغناسازی و آشنا کردن جامعه شکل گرفت و به‌واسطه خدمات و کمک‌های خیران اقدامات جدی انجام شد که کمک‌های مؤمنانه و بسته‌های معیشتی در اختیار افرادی که دچار بیماری شدند با مدیریت و برنامه قرار گرفت که از نقاط قوت این طرح بود.

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود از اصحاب رسانه و خبرنگاران تقدیر کرد و گفت: در فرآیند اجرای این طرح از ابتدا تاکنون با وجود خدمات باید سطح هوشیاری مردم را بالا برد و همچنان از ظرفیت ارزشمند رسانه تا نقطه صفر پایدار استفاده و اقدامات را جدی دنبال کرد.

جلالی با تأکید بر عدم برگزاری تجمعات و گردهمایی‌ها گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا لازم‌الاجراست و تاکنون مجوزی برای برگزاری مراسم داده نشده و صرفاً برپایی نماز به مدت یک ساعت در مساجد موردی ندارد و مجوز دیگری نداریم و با برگزاری تجمعات و گردهمایی برخورد می‌شود و تذکر داده خواهد شد.

مکتب حاج قاسم گسترش یابد

امام جمعه شاهرود نیز با تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ مکتب حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: نخستین ویژگی سردار شهید سلیمانی اخلاص و توکل به خدا بود که همین ویژگی سبب شد تا ۴۰ سال در راه اعتلای اسلام و دفاع از مظلومان و آزادی‌خواهان جهان تلاش کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی با اشاره به دشمن‌شناسی سردار سلیمانی افزود: این شهید گرانقدر با توجه به روح بلند و ارتباط با خدا از بصیرت نافذی برخوردار بود و دشمن را به‌خوبی می‌شناخت و با توطئه‌ها و مکر آنان آشنا بود و همیشه مقابل دشمن محکم و استوار قرار داشت و لحظه‌ای در این امر تردید نکرد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه این شهید والامقام ولایت‌مدار بود، گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما ذوب در ولایت بودند و هر چه امام راحل می‌گفتند در جبهه‌ها عمل می‌کردند و سردار سلیمانی نیز همین مسیر را تا پایان عمر ادامه داد و گوش و چشم وی به دو لب رهبر انقلاب اسلامی بود و در وصیت‌نامه خود نیز بر این مهم تأکید کرد.

امینی با اشاره به خدمت‌رسانی شهید سلیمانی به آحاد مردم در داخل و خارج از کشور گفت: این شهید عزیز در طول عمر خود در راه خدمت به مردم قدم برداشت و لحظه‌ای از مردم و جامعه غافل نبود و برای همین در سخنان خود از جامعه به‌عنوان خانواده نام می‌برد که همه با هم متحد و یکپارچه هستند.

مکتب حاج قاسم؛ برگرفته از سالار شهیدان 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه این ویژگی‌های سردار سلیمانی سبب شده او یک مکتب باشد، افزود: مکتب حاج قاسم سرچشمه از مکتب امام راحل دارد که برگرفته از مکتب سالار شهیدان است و امروز این مکتب در جهان اثرگذار شده و تلاش دشمنان برای نابودی آن فایده‌ای ندارد.

وی با تأکید بر ترویج مکتب حاج قاسم در داخل و خارج از کشور افزود: امروز سردار شهید سلیمانی متعلق به همه دنیا است و باید تلاش کنیم تا این مکتب روزبه‌روز در جهان بسط و گسترش پیدا کند و اثرگذاری خود را داشته باشد و انتقام سختی که از دشمن خواهیم گرفت، در راستای همین مکتب متعالی است.

پیرو «مرد میدان» می‌مانیم

یاران حاج قاسم با اجرای طرح شهید سلیمانی نشان دادند که به پیروی از این شهید بزرگوار و مانند همیشه پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و هر زمانی که لازم باشد، در میدان هستند و با روحیه انقلابی کار خود را دنبال می‌کنند.

امیدواریم همه کسانی که به‌نوعی در این نظام مسؤولیتی برعهده دارند، به تبعیت از این شهید گرانقدر تا پای جان به ارزش‌های این انقلاب پایبند باشند و به تکلیف خود عمل کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول