اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش همکاری‌ محور رایزنی مقامات ازبکستان و فائو

وزیر کشاورزی ازبکستان و مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد( فائو) در نشست ویدئویی گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در سال 2021 میلادی را بررسی کردند.

گسترش همکاری‌ محور رایزنی مقامات ازبکستان و فائو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «جمشید خواجه‌یف» وزیر کشاورزی ازبکستان و «چو دونگیو» مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد( فائو) در نشست ویدئویی گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در سال 2021 میلادی را بررسی کردند.

وزیر کشاورزی ازبکستان و مدیر کل سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد( فائو) برنامه‌های برای سال 2021 میلادی را که در «نقشه جاده» تعیین شده بررسی و هماهنگ کردند.

حضور فعال ازبکستان در فعالیت نشست غذایی جهانی در سال 2021 میلادی و همچنین تنظیم اسناد و تصمیمات نشست قریب الوقوع مفاد کلیدی «نقشه جاده» است.  

دونگیو اظهار داشت فائو از حضور فعال ازبکستان در نشست غذایی استقبال می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت و لزوم سهم تاشکند در فعالیت نشست‌های شورای فائو در سال 2021 میلادی و همچنین نشست‌های جهانی مبنی بر غذا و تغییر اقلیم تاکید کرد.

در چارچوب این نشست همچنین مفاد اصلی برنامه کشوری چارچوبی بین فائو و ازبکستان برای سال‌های 2021 و 2025 میلادی نیز بررسی شد. برنامه ریزی می‌شود این برنامه در ماه ژانویه تصویب و امضا شود.

وزیر کشاورزی ازبکستان نیز تاکید کرد: ازبکستان و فائو از نزدیک همکاری می‌کنند. طرح‌های مشترک بسیاری اجرا شده و چندین طرح دیگر راه اندازی شده است. بر اساس برنامه جدید چارچوبی توسعه پایدار سازمان ملل متحد در حال حاضر فائو و تیم وزارت کشاورزی ازبکستان برنامه جدید را برای این کشور در سال‌های 2021 و 2025 میلادی تنظیم کردند.  

همچنین قراردادی بین ازبکستان و فائو در مورد ایجاد اتاق موضوعی ازبکستان در مقر فائو امضا شده است.

ازبکستان در سال 2001 میلادی عضو سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد شده است. در سال 2014 میلادی در شهر تاشکند نمایندگی این سازمان افتتاح شده است.

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد در زمینه‌های مبارزه با قحطی، افزایش حاصلخیزی و ثبات کشاورزی، جنگلداری و ماهی پروری، کاهش فقر در مناطق روستایی فعالیت می‌کند. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول