اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ناظران بین‌المللی: انتخابات قرقیزستان آزاد، شفاف و مطابق قانون برگزار شد

ناظران بین‌المللی از کشورهای همسود و سازمان همکاری‌های شانگهای و سازمان ملل، انتخابات قرقیزستان را مطابق با قانون دانستند.

ناظران بین‌المللی: انتخابات قرقیزستان آزاد، شفاف و مطابق قانون برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، ناظران بین المللی از کشورهای همسود و سازمان همکاری‌های شانگهای و سازمان ملل نقطه نظرهای خود را در روند انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان بیان کردند.

«واسیلی ولکوف» در بیانیه خود گفت: مقامات قرقیزستان تلاش‌های چشمگیری برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف انجام داده اند. 

وی افزود: چند تخلف نمی‌تواند بر نتایج انتخابات تأثیر بگذارد. 

نماینده کشوهای مشترک المنافع همچنین خاطر نشان کرد که تمام شرایط لازم برای کار ناظران ایجاد شده است.

در گزارش های خود ، ناظران از کشورهای مستقل مشترک المنافع به چند مورد نقض اشاره کردند که طبق نظر ناظران نمی‌تواند بر نتیجه نهایی انتخابات تأثیر بگذارد. به طور کلی روند رأی گیری مطابق با قانون انتخابات صورت گرفته است.

«ولادیمیر ناراف»  رئیس نمایندگی و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای این را در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ناظران از سازمان همکاری شانگهای انتخابات زود هنگام را باز، آزاد و مشروع تشخیص دادند.

وی همچنین تأکید کرد مراکز رای دهی کلیه تجهیزات لازم برای انتخابات را داشتند. 

ناراف افزود: نامزدهای ریاست جمهوری کار تبلیغاتی را با شرایط برابر از طریق رسانه‌ها و با سازمان دادن رویدادهای جمعی و همچنین صدور و توزیع مواد تبلیغاتی انجام دادند.

«میر وحید عظیموف» ناظر شورای همکاری کشورهای ترک زبان در ارزیابی خود خاطر نشان کرد  انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و همه پرسی جمهوری قرقیزستان به صورت علنی، دموکراتیک و در چارچوب قوانین جمهوری قرقیزستان برگزار شد.

وی افزود: ناظران با وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان و رئیس کمیته برگزاری انتخابات دیدار کردند. وزیر خارجه اطلاعات مفصلی در مورد کار این بخش و نمایندگی‌های دیپلماتیک در خارج ارائه داد. ما با شرایطی که برای شهروندان خارج از کشور در انتخابات فراهم شده بود، آشنا شدیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول