اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صدور حکم اعدام وزیر کشور وابسته به ریاض و 75 سرکرده نظامی دیگر در صنعاء

دادگاه یمن حکم غیابی اعدام وزیر کشور وابسته به ریاض هفتاد و پنج نفر از سرکرده‌های نظامی وابسته به دولت مستعفی به همراه انفصال از خدمت آنان در نیروهای مسلح را صادر کرده است.

صدور حکم اعدام وزیر کشور وابسته به ریاض و 75 سرکرده نظامی دیگر در صنعاء

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادگاه یمن علیه چند تن از مسئولان وابسته به دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن حکم اعدام صادر کرد.

روزنامه العربی الجدید گزارش داد که دادگاه یمن حکم غیابی اعدام ۷۵ نفر از سرکرده‌های نظامی وابسته به دولت مستعفی به همراه انفصال از خدمت آنان در نیروهای مسلح را صادر کرده است.

این دادگاه همچنین حکم مصادره اموال تمامی این سرکرده‌ها –اعم از منقول و غیر منقول در داخل و خارج از یمن- را صادر کرد.

در میان این افراد، نام «ابراهیم حیدان» وزیر کشور دولت وابسته به عربستان سعودی که به تازگی تشکیل شده است، به چشم می‌خورد.

در میان سرکرده‌های نظامی نیز «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد مشترک و «سند الرهوه» از فرماندهان گارد ریاست جمهوری منصور هادی وجود دارد.

از جمله سایر افراد برجسته‌ای که حکم صادر شده می‌توان به «حمدی شکری» از سرکرده‌های حاضر در ساحل غربی، «احمد عبدالله الترکی» استاندار لحج، «خالد فضل» فرمانده محور تعز و «احمد عبدالله طیمس» از سرکرده‌های منطقه «حضرموت» اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول