اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

استکی: اردوهای مشترک با کشورهای قدرتمند بوکس کم داریم

سرمربی تیم ملی بوکس بزرگسالان کشورمان گفت: اگر می‌خواهند بوکس ایران در بازی‌های المپیک حرفی برای گفتن داشته باشد، برنامه‌های‌مان را انجام بدهند.

استکی: اردوهای مشترک با کشورهای قدرتمند بوکس کم داریم

علیرضا استکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص آغاز دور جدید اردوی تیم ملی بوکس، اظهار داشت: اردوی مرحله هفتم‌‌مان از 25 دی ماه با دو بوکسور المپیکی و شش ملی‌پوش شروع می‌شود و تا 18 بهمن ماه ادامه دارد. در هفته آخر این اردو هم با تیم ملی بوکس بزرگسالان سوریه از 4 تا 18 بهمن ماه یک اردوی مشترک خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که از لحاظ کیفی تیم ملی بوکس سوریه چطور تیمی است، عنوان کرد: اردوی مشترک با سوریه اولین اردو است و روبرو شدن  با بوکسورهای سوری می تواند برای ملی‌پوشان کشورمان خوب باشد. سوریه همیشه یکی از قدرت‌های کشورهای عربی، مثل بوکس اردن بوده و حرف برای گفتن دارد. بوکسورهای سوریه محکم و مدعی در سبک وزن و سنگین وزن هستند.

سرمربی تیم ملی در مورد ورود بوکسورهای جدید به اردو هم گفت: مسابقات انتخابی‌ در مرحله‌های قبل گذاشتیم تا نفرات دوم مدنظرمان از لحاظ فنی خودشان را نشان دهند و به کادر فنی تحمیل کنند. در آغاز هر مرحله از اردوهای‌مان به فدراسیون بوکس اعلام می‌کنیم تا نفرات منتخب استان‌ها را وارد اردو ‌کنند. این منتخبین استانی 24 ساعت قبل از شروع اردو، با کسانی که در اردو هستند مسابقه می‌دهند. اگر نسبت به فردی که در اردو حضور دارد برتری بیشتری داشته باشد، جای آنها در تیم ملی  تغییر می‌‌کند.

استکی در خصوص رقابتهای انتخابی وزن 91 کیلوگرم، تاکید کرد: در مرحله هفتم اردو، بازیکن برتر وزن 91 کیلوگرم با برگزاری مسابقه انتخابی مشخص می‌شود. به خاطر همزمانی با اردوی مشترک سوریه، بوکسور برتر وزن 91 کیلوگرم در اردوی مرحله هشتم در تمرینات شرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای آمادگی هر چه بهتر، درخواست اردوهای مشترک و تدارکاتی داریم، یادآور شد: اردوهای مشترک با کشورها قدرتمند بوکس کم است. درخواست داده‌ایم تا با کشورهای درجه یکی مثل ازبکستان، قزاقستان، کوبا و ایتالیا اردوی تدارکاتی داشته باشیم و حتما تورنمنت هم نیاز داریم. اگر می‌خواهند بوکس ایران بهتر از دوره قبل بازی‌های المپیک ظاهر شود قطعا برنامه‌های‌مان را انجام بدهند تا در این بازی‌های مهم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بوکس خاطرنشان کرد: شش مرحله اردوی آماده‌سازی‌ خوب را پشت سر گذاشتیم همه چیز طبق برنامه‌ریزی جلو رفته است. وزارت ورزش و جوانان کمیته ملی المپیک با بوکس همدل شدند که از این بابت از مسعود سلطانی‌فر و سیدرضا صالحی ‌امیری تشکر می‌کنم. بوکسورهای کشورمان نیز باید قدر این همدلی را بدانند و  تلاش‌شان را بیشتر کنند تا بتوانیم چند سهمیه‌ دیگر جهت شرکت در بازی‌های المپیک توکیو بگیریم. سپس باید در کسب مدال این بازی‌های مهم کوشا و فعال باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول