اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دغدغه‌های مردم در زمینه محیط زیست باید رفع شود

دادستان آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه قضایی به موضوع حفظ محیط زیست به عنوان انفال الهی و سلامت مردم حساس است و ما در این موضوع هم ورود جدی داشتیم و دغدغه‌های مردم و ما باید در این زمینه رفع شود.

دغدغه‌های مردم در زمینه محیط زیست باید رفع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محبوب علیلو در دیدار مدیرکل جدید محیط زیست آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: سلامت مردم و محیط زیست یکی از مصادیق مهم حقوق عامه است و ما در این زمینه با کسی مماشات نمی‌کنیم و در کنار این موضوعات نیز از رونق تولید و اشتغال نیز حمایت کرده و سعی می‌کنیم به یک نقطه تعادل برسیم که هیچکدام از این دو موضوع آسیب نبیند.

وی افزود: دستگاه قضایی به موضوع حفظ محیط زیست به عنوان انفال الهی و سلامت مردم حساس است و ما در این موضوع هم ورود جدی داشتیم و دغدغه‌های مردم و ما باید در این زمینه رفع شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های کلی محیط ‌زیست در زمینه حفظ محیط ‌زیست، اظهار داشت: جایگاه محیط ‌زیست در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیاست‌های کلی نظام و چشم‌انداز 20 ساله کشور تدوین‌ شده است و رهبر معظم انقلاب در همین زمینه و در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی محیط‌زیست را ابلاغ کرده‌اند.

عباس‌نژاد افزود: سلامت محیط ‌زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه‌ریزی‌شده و پایدار تضمین شود اما به این شرط که همه در این امر سهیم باشند و تنها محدود به سازمان حفاظت از محیط ‌زیست نشود.

وی گفت: حفظ محیط ‌زیست در یک مفهوم به معنی حفظ زندگی است، بنابراین توجه به اجرای سیاست‌های کلی حفظ محیط‌ زیست یک اصل بوده و رهاورد آن سلامت انسان‌ها، حفظ منابع طبیعی از جمله آب، خاک و هوا، احقاق حقوق آیندگان و حفظ تنوع زیستی است.

عباس‌نژاد در این جلسه گفت: ما جهت حفظ محیط زیست نیازمند حمایت همه ارگانها به خصوص دستگاه قضایی هستیم.

انتهای پیام/60001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول