اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده کلیمیان: خون‌های آلوده فرانسوی نمونه خوبی بر غیرقابل اعتماد بودن اروپایی‌ها برای خرید واکسن است

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس گفت: ماجرای واردات خون‌های آلوده فرانسوی به کشور نمونه خوبی برای غیر قابل اعتماد بودن اروپایی‌ها برای خرید واکسن و تجهیزات و دارو از آنهاست.

نماینده کلیمیان: خون‌های آلوده فرانسوی نمونه خوبی بر غیرقابل اعتماد بودن اروپایی‌ها برای خرید واکسن است

همایون سامه یح نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: ماجرای واردات خون‌های آلوده فرانسوی به کشور و ابتلای تعداد قابل توجهی از هموطنانمان به بیماری ایدز بر اثر استفاده از این خون‌های آلوده، تجربه خوبی برای عدم اعتماد به اروپایی‌ها و آمریکا در بحث خرید دارو و واکسن از آنهاست.

وی افزود: تزریق خون‌های آلوده فرانسوی باعث شد تا بسیاری از افراد بی‌گناه به بیماری ایدز مبتلا شوند و این بیماری به صورت گسترده در کشورمان شیوع پیدا کند.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروزه ما با تکیه بر توان داخلی توانستیم به مرحله تست انسانی واکسن کرونا دست پیدا کنیم که این یک موفقیت بزرگ است.

سامه یح خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که تولید واکسن و دارو تنها در اروپا و آمریکا نیست و ما می‌توانیم برای پیشرفت بیشتر در این حوزه از دانش کشورهای دوست‌مان در آمریکای جنوبی و آسیای شرقی استفاده کنیم و با همکاری آنها به پیشرفت های چشمگیری در این زمینه برسیم.

وی افزود: همانطور که گفتم واکسن تولید شده در داخل در حوزه بیماری کرونا امروز به مرحله تست انسانی رسیده و پروژه مشترک ایران و کوبا برای تولید واکسن نیز در حال انجام است.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید بدانیم که شرکت‌های چند ملیتی داروسازی در جهان بیشتر به فکر منافع شخصی خود و کسب سود بیشتر هستند نه سلامتی مردم و نباید به آنها اعتماد کنیم.

سامه یح خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کشوری مثل آمریکا که تا همین چند وقت قبل حتی داروی بیماران سرطانی و دیگر بیماران خاص را در اختیار ما قرار نمی‌داد، چطور شده که امروز می‌خواهد واکسن فایزر را به ایران بفروشد، این مسئله بسیار سوال برانگیز و شک برانگیز است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول