اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نحوه بازگشایی مدارس تهران از اول بهمن اعلام شد/ فقط اول و دوم ابتدایی‌ها و هنرجویان

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به تشریح نحوه بازگشایی مدارس شهر تهران از اول بهمن پرداخت.

نحوه بازگشایی مدارس تهران از اول بهمن اعلام شد/ فقط اول و دوم ابتدایی‌ها و هنرجویان

خبرگزاری فارس ـ ابراهیم آناهید: عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مصوبه پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و موضوع نامه شماره 119409 مورخ 20 دی 99 در خصوص آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دروس کارگاهی، هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانش‌آموز و همچنین با عنایت به مصوبه 977 شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 13 مرداد 99، کلاس‌ها و مدارسی که از اول بهمن به صورت حضوری فعالیت‌شان را آغاز می‌کنند را اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید کلاس‌های درسشان دایر شود که شهر تهران هم منطقه زرد اعلام شده است.

فولادوند افزود: مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از 50 دانش‌آموز بر اساس آمار ثبت‌نام در سناد، در وضعیت آبی دایر خواهند بود که شامل حال شهر تهران و مناطق روستایی آن نمی‌شود زیرا وضعیت کرونا در تهران زرد است. 

وی اضافه کرد: برای هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت، کارآموزی و کارآموزی در وضعیت زرد و آبی باید کلاس‌ها دایر شود که این مورد هم در شهر تهران باید انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: این موضوع تبصره‌ای دارد که تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری حداکثر 10 نفر باشد که مدیران مدارس موظفند نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کنند و بر اساس مصوبات شورای مدرسه و اقدامات لازم، زمینه حضور دانش‌آموزان را در مدرسه فراهم کنند.

وی تصریح کرد: ترتیبات اجرایی اعم از ابلاغ به مدیران مدارس، تشکیل شورای مدرسه، برنامه‌ریزی و نحوه حضور دانش‌آموزان در مدرسه، نحوه گروه‌بندی، نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب به خانواده‌ها باید تا قبل از پایان دی ماه انجام گیرد که ما به رؤسای آموزش و پرورش مناطق و مدیران مدارس مأموریت دادیم تا این کار را انجام دهند.

فولادوند با بیان اینکه تأکید ما بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که پروتکل‌ها رعایت خواهد شد البته با همکاری دانش‌آموزان این کار مهم انجام خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: جلسات منطقه‌ای را برگزار کردیم و ان‌شاءالله در مناطق هم حتما مدیران توجیه می‌شوند و ساعت کلاس‌ها مشخص می‌شود زیرا باید به‌گونه گروه‌بندی شوند که دانش‌آموزان بتوانند ساعاتی را در روز یا چند روز در هفته را از کلاس حضوری بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: برخی دروس به ویژه در پایه اول و دوم دبستان نیاز به حضور دانش‌آموزان در مدرسه دارد و مخصوصا ایجاد رابطه عاطفی بین دانش‌آموز و آموزگار باید انجام شود و مهمترین موضوعی است که در تعلیم و تربیت مورد نظر وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در شهر تهران از اول بهمن، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان و با همکاری اولیا، کلاس‌های حضوری را آغاز می‌کنیم و انتظار داریم که در راستای اجرایی شدن بخشنامه‌ها، مدیران به ویژه در مدارس غیردولتی رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها را داشته باشند.   

فولادوند تصریح کرد: این دستورالعمل، مجوزی برای فراخوان سایر پایه‌ها نیست و صرفا مدیران مدارس غیردولتی توجه داشته باشند که فقط دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم و هنرجویان هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش برای دروس عملی در مدرسه حضور می‌یابند.

وی اظهار کرد: اگر مشاهده شود که به استناد این بخشنامه، سایر پایه‌ها فراخوان داده شدند، با متخلفین برخورد خواهد شد و انتظار داریم از اصحاب رسانه که زمینه اجرایی شدن این دستورالعمل را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در کشورهای دنیا هم به صورت صددرصدی آموزش و پرورش آنها تعطیل نشده است و حتی در انگلستان که الان بیشترین تلفات را داریم، آموزش و پرورش تعطیل نشده است؛ ما از اول بهمن به یاری خدا شاهد بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان اول و دوم دبستان و مباحث عملی هنرستان‌ها هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول