اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آتش جنگل گیلان خاموش شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه حدود سه هکتار از اراضی جنگلی گیلان طی روزهای اخیر درگیر آتش بود، گفت: با تلاش‌های همه‌جانبه و هماهنگی‌های ایجادشده آتش در جنگل‌های استان خاموش شده است.

آتش جنگل گیلان خاموش شد

امیر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آتش‌سوزی‌های گسترده در گیلان اظهار کرد: حدود سه هکتار از اراضی جنگلی گیلان علیرغم آمادگی‌های همه‌جانبه درگیر آتش شده است که یکی از دلائل آن وزش بادهای گرم بود.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین حجم آتش در جنگل‌های آستارا، تالش و سیاهکل بوده، افزود: خوشبختانه تمامی سه هکتار نقاط جنگلی درگیر آتش، اطفا شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از درگیری اغلب شهرستان‌های گیلان با آتش خبر داد و گفت: شهرستان‌هایی که دارای جنگل بوده‌اند هرکدام بین سه تا چهار هزار متر درگیر آتش شده‌اند.

مرادی با تقدیر از اعضای ستاد مدیریت بحران به‌ویژه دستگاه‌های امدادی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و هماهنگی‌های ایجادشده بین بخشی در دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی از وارد آمدن خسارت‌های بیشتر به اراضی جنگلی و مرتعی استان جلوگیری شده است.

وی با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌های جمهوری آذربایجان در مرز شهرستان آستارا بیان کرد: حجم آتش‌سوزی‌ها در کشور مجاور ما به سبب کمبود شدید تجهیزات آتش‌نشانی و همچنین شدت وزش باد بسیار سنگین و خسارت‌بارتر از جنگل‌ها در آستارا بود.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان دلیل احتمالی آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان را علاوه بر وزش شدید باد گرم، روشن کردن آتش در اراضی جنگلی و مرتعی برشمرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول