اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آزادراه آبیک-چرمشهر ماه آتی زیربار ترافیک می‌رود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعتبار اختصاصی هشت تا ۱۰ هزارمیلیارد تومانی آزاد راه آبیک–چرمشهر، گفت: کی از پروژه‌های اصلی راه سازی کشور آزاد راه آبیک–چرمشهر است که کمتر از یک ماه آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

آزادراه آبیک-چرمشهر ماه آتی زیربار ترافیک می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، پیش از ظهر امروز، در حاشیه بازدید از آزاد راه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شمال شهرکرج که روز دوشنبه صورت گرفت، با قدردانی از اقدامات استاندار البرز برای تسریع در بهره برداری از پروژه‌های راه سازی استان، گفت: یکی از پروژه‌های اصلی راه سازی کشور آزاد راه آبیک–چرمشهر است که کمتر از یک ماه آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعتبار اختصاصی هشت تا ۱۰ هزارمیلیارد تومانی آزاد راه آبیک–چرمشهر ادامه داد: این پروژه مراحل نهایی خود را طی می‌کند و  با افتتاح آن بخش عمده ای از ترافیک استان البرز روان سازی خواهد شد.

به گفته وی آزاد راه آبیک–چرمشهر به طول ۱۵۸ کیلومتر بین استان‌های قزوین، البرز و تهران در دست ساخت قرار گرفته است که در واقع کمربند جنوبی استان‌های البرز و تهران محسوب می‌شود.

خادمی به وضعیت آزاد راه شهید حاج قاسم سلیمانی در شمال کرج اشاره کرد و گفت :  وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل این پروژه اعتباری حدود 400 میلیارد تومان اختصاص داده که در اختیار شهرداری کرج قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود تا طی شدن مراحل اداری و بانکی این اعتبار، استانداری البرز و مدیریت شهری کرج از منابع داخلی پروژه را پیش ببرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: چندی پیش بخشی از اعتبار اختصاصی وزارت راه و شهرسازی برای این آزاد راه به حساب بانک واریز شد اما به سبب مشکلات بانکی  برگشت  خورد.

خادمی تصریح کرد: در مجموع بخشی از  اعتبار این بزرگراه برعهده وزارت راه و شهرسازی است که به طور قطع تامین خواهد شد و مدیریت شهری کرج نگران این موضوع آن نباشند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری کرج با احداث بزرگراه شمالی کار بزرگی برای روان سازی ترافیک انجام داده، تصریح کرد: افتتاح این بزرگراه بخش عمده ای از ترافیک کرج را روان سازی خواهد کرد. اکنون شرکت پیمانکاری بزرگراه شمالی کرج حدود ۶۰۰ میلیارد تومان طلب دارد که باید با کسب درآمد مناسب تامین شود.

گفتنی است بزرگراه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به طول ۱۷.۵ کیلومتر، آزاد راه شهید همت در شرق کرج را به آزاد راه کرج – قزوین در غرب این کلانشهر متصل می‌کند.

عملیات احداث این بزرگراه تیرماه سال ۹۵ آغاز شده و قرار است تا پایان امسال بخشی از آن زیر بار ترافیک برود. 

اواخر سال گذشته و اوایل امسال با افتتاح خط یک آزاد راه تهران-شمال به طول ۳۲ کیلومتر  و ادامه آزاد راه شهید همت به طول ۱۴ کیلومتر حدود ۲۵ درصد ترافیک البرز کاهش یافت.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول