اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

طرفداران ترامپ در چنگال سانسور آمریکایی/ حمله هماهنگ شده توسط غول های فناوری

به دنبال کوچ دسته جمعی هواداران ترامپ از توئیتر، پیام رسان پارلر هم به رویشان بسته شد.

طرفداران ترامپ در چنگال سانسور آمریکایی/ حمله هماهنگ شده توسط غول های فناوری

خبرگزاری فارس ـ گروه رسانه ـ علیرضا سپهوند: آزادی بیان آمریکایی به دنبال تحولات روزهای اخیر تسخیر کنگره و واکنش های دونالد ترامپ نشان داد که تا الان آب نبوده وگرنه شناگر ماهری است. شعار آزادی بیان که همواره آمریکایی ها به ناحق طعنه آن را بر سر دیگر کشورها می زدند حالا کارکرد واقعی خود را جلوه گر ساخته و جای خود را به خفقان و بایکوت داده است. تمام رسانه های آمریکایی یا وابسته به آمریکا در اقدامی هماهنگ، همان زانوی معروف را بر گلوی طرفداران ترامپ فلک زده گذاشته و در حال خفه کردن صدای این گروه بیش از ۷۵ میلیون نفری هستند. تا دیروز آزادی بیان آمریکایی حتی برای گروه های چند نفری هم حق اظهار نظر و مخالفت قائل بود اما حالا صدای اعتراض و مخالفت ۷۵ میلیون نفر را برنمی تابد.

 

به دنبال اخبار دیروز رسانه ها مبنی بر کوچ گسترده حامیان ترامپ از شبکه اجتماعی توئیتر و پیوستن به «پارلر» امروز خبرها حاکی از بسته شدن این پیام رسان به روی این قوم آواره در دنیای مجازی است.

 

(بیشتر بخوانید)
کوچ دسته‌جمعی هواداران ترامپ از توئیتر! 

حالا کمپانی آمازون اعلام کرده که از روز یکشنبه شبکه اجتماعی «پارلر» که مورد استفاده حامیان ترامپ قرار گرفته را در سِروِرهای خود میزبانی نمی کند. این در حالی است که شرکت اپل هم پیش تر شبکه اجتماعی «پارلر» را از اپ استور خود حذف کرده بود. این شرکت روز جمعه با تعیین مهلت ۲۴ ساعته به این شبکه اجتماعی اخطار داده بود که مخاطبان را به توسل به خشونت در ساختمان کنگره ترغیب کرده است.

 

 حالا آمازون که خدمات خود برای پشتیبانی از پارلر را متوقف کرده عنوان کرده که این رسانه اجتماعی در حال حاضر «خطری بسیار جدی و واقعی برای ایمنی مردم محسوب می شود».

«پارلر»، شبکه اجتماعی راست افراطی مورد علاقه بسیاری از طرفداران ترامپ، از روز یکشنبه از سوی آمازون مسدود شد.

 

آمازون روز شنبه به «پارلر» اعلام کرد که از روز یکشنبه به دلیل اعمال خط مشی تعادل محتوا، میزبانی خدمات اینترنتی را از این شبکه اجتماعی سلب خواهد کرد. 

ما حدود ۱۰۰ مورد از تهدیدات خشونت آمیز پست شده در این شبکه اجتماعی(پارلر) شناسایی کرده ایم که توسط همین حزب راست افراطی حامی ترامپ به اشتراک گذاشته شده است

 

این اتفاق پس از آن رخ داد که اپل و گوگل، «پارلر» را از فروشگاه برنامه های مربوطه خود حذف کردند و این اقدام را به دلیل عدم واکنش پارلر در زمینه نظارت بر محتوای خشن و مضر عنوان کرده بودند.

روز جمعه، توییتر حساب رسمی دونالد ترامپ را برای همیشه ممنوع کرد مادامی که حساب رئیس جمهور در سایر سرویس های اینترنتی پس از حمله خشونت آمیز روز چهارشنبه به کنگره آمریکا توسط گروهی از طرفداران ترامپ، به طور نامحدود به حالت تعلیق درآمد.

 

آمازون در توضیح این اقدام خود در قطع میزبانی پارلر نوشت: تا زمانیکه پارلر بتواند سریعا یک میزبان برای خود فراهم کند، این اَپ و سایت از اواخر روز یکشنبه آف لاین خواهد شد. ما حدود ۱۰۰ مورد از تهدیدات خشونت آمیز پست شده در این شبکه اجتماعی(پارلر) شناسایی کرده ایم که توسط همین حزب راست افراطی حامی ترامپ به اشتراک گذاشته شده است.

 آمازون در تلاش برای حذف آزادی بیان از اینترنت، تمام سرورهای ما را خاموش خواهد کرد! اقدامات انجام شده علیه پارلر یک حمله هماهنگ شده توسط غول های فناوری برای از بین بردن رقابت در بازار است. حذف حساب کاربران در اینترنت و حذف آزادی بیان مردم را رادیکال تر خواهد کرد!

 

آمازون: «پارلر» نمی تواند شرایط خدمات ما را رعایت کند

در بخشی از اعلان آمازون به پارلر آمده است: «AWS»(خدمات وب آمازون) فن آوری و خدمات را در سراسر طیف سیاسی به مشتریان ارائه می دهد و ما همچنان به حق «پارلر»(Parler) احترام می گذاریم که خود تعیین کند چه محتوایی را در سایت خود مجاز خواهد دانست. با این حال، ما نمی توانیم خدماتی را به یک مشتری ارائه دهیم که قادر به شناسایی و حذف محتواهای تشویق یا تحریک کننده خشونت علیه دیگران نباشد. از آنجا که «پارلر» نمی تواند شرایط خدمات ما را رعایت کند و خطری واقعی برای امنیت عمومی محسوب می شود، ما حساب پارلر را از روز یکشنبه ۱۰ ژانویه، ساعت ۱۱:۵۹ PM PST(به وقت محلی شرق آمریکا) به حالت تعلیق درآوردیم.

 

مدیر پارلر: آمازون در تلاش برای حذف آزادی بیان است!

«جان ماتز» مدیر عامل «پارلر» که به گفته پروفایل LinkedIn خود مدت کوتاهی در سال ۲۰۱۷ در بخش خدمات وب آمازون «AWS» به عنوان مهندس نرم افزار کار کرده، تأیید کرد که آمازون به شرکت وی اعلام کرده که خدمات میزبانی آن را تعطیل می کنند.

 

«جان ماتز» در شامگاه شنبه در پارلر نوشت: یکشنبه (فردا) نیمه شب، آمازون در تلاش برای حذف آزادی بیان از اینترنت، تمام سرورهای ما را خاموش خواهد کرد! اقدامات انجام شده علیه پارلر یک حمله هماهنگ شده توسط غول های فناوری برای از بین بردن رقابت در بازار است. حذف حساب کاربران در اینترنت و حذف آزادی بیان مردم را رادیکال تر خواهد کرد!

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول