اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سوگواره «یاس نبوی» با محوریت ۲۰ بقعه سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: سوگواره «یاس نبوی» هم‌زمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه با محوریت آستان مقدس ۲۰ امامزاده در این استان برگزار می‌شود.

سوگواره «یاس نبوی» با محوریت ۲۰ بقعه سمنان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در ایام فاطمیه اول، بقاع متبرکه استان برنامه‌های خود را مطابق معمول سنوات گذشته برگزار کرده‌اند؛ با توجه به شرایط امسال، بیشتر برنامه‌ها به‌صورت مجازی و بر بستر شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: با توجه به شرایط پیش‌آمده براثر شیوع ویروس کرونا، اجرای برنامه سوگواره یاس نبوی در سال جاری به سه صورت حضوری، مجازی و کاروانی و متناسب با شرایط هر منطقه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: بقاع متبرکه واقع در مناطق زرد و کم‌خطر با تأیید ستاد مقابله با کرونای شهرستان نسبت به اجرای مراسم به‌خصوص در شب شهادت حضرت زهرا (س) با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با دعوت از اقشار مختلف مردم اقدام خواهند کرد.

وی عنوان کرد: بقاع متبرکه‌ای که به هر دلیل امکان اجرای برنامه با حضور جمعیت را ندارند، نسبت به ضبط و پخش ویژه‌برنامه شهادت حضرت زهرا (س) و بدون حضور جمعیت در فضای مجازی اقدام خواهند کرد.

تدینی بیان کرد: کانال‌های ایجادشده به نام آستان مقدس امامزادگان در شبکه‌های اجتماعی نیز در این ایام فعالیت خود را گسترش خواهند داد و با استفاده از ظرفیت فعالان فضای مجازی، روحانیان و مبلغان به نشر معارف فاطمی خواهند پرداخت.

وی از راه‌اندازی کاروان سوگواران یاس نبوی در این ایام خبر داد و گفت: کاروان سوگواران یاس نبوی، یکی از اقدامات ویژه‌ای است که از سوی دست‌اندرکاران بقاع متبرکه صورت خواهد گرفت تا فضای فاطمیه را برای مناطق مجاور بقاع متبرکه به ارمغان آورند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ایام فاطمیه امسال با توجه به شرایط اقتصادی اقشار ضعیف جامعه تهیه بسته‌های معیشتی، اطعام و قربانی تحت عنوان تبرکات فاطمی و توزیع بین افراد زیرپوشش مرکز افق امامزادگان، اقشار آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان اطراف بقاع متبرکه است.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول