اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

یک چهارم شهدای یزد دانش‌آموز هستند

رئیس کمیته فرهنگیان و دانش آموزی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد گفت: یزد ۱۰۰۱ دانش آموز شهید تقدیم انقاب اسلامی کرده است.

یک چهارم شهدای یزد دانش‌آموز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محسن موحدی‌فرد در نشست خبری کمیته فرهنگیان و دانش آموزی دومین کنگره ملی شهدای یزد با اشاره به اینکه این کنگره با محوریت خدمت رسانی در استان برگزار می شود، گفت: در حوزه آموزش نیز برنامه های مختلفی به منظور خدمت رسانی به دانش آموزان مناطق محروم برنامه ریزی شده است.

وی با بیان این‌که هزار و یک نفر از شهدای یزد دانش آموز هستند، افزود: یکصد و دو نفر از شهدای استان نیز از فرهنگیان هستند و در آموزش و پرورش استان نیز هزار و ۳۹ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز مشغول به فعالیت اند.

حجت الله دهقانپور، دبیر کمیته فرهنگیان و دانش آموزی کنگره شهدای استان با اشاره به اینکه ۲۸ دردصد از فضای آموزشی استان استاندارد نیست، گفت: به همین منظور بهسازی و بازسازی ۴۰۰۰ متر مربع از فضای آموزشی استان به نیت شهدا در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

وی افزود: توزیع ۴۰۰۰ بسته آموزشی و لوازم التحریر از دیگر برنامه های کنیته فرهنگیان است که تاکنون بیش از یکهزار بسته آن بین دانش آموزان کمتر برخوردار در مناطق محروم استان توزیع شده است.

دبیر کمیته فرهنگیان و دانش آموزی کنگره شهدای استان با اشاره به اجرای طرح نگارش ۴۰۰۰ مقال دانش آموزی، اظهار کرد: به دنبال این طرح، تاکنون ۷۲۰ مقاله دانش آموزی از سوی دانش آموزان استان ارسال شده است.

تحقق عدالت آموزشی به برکت خون شهدا در یزد

حسینعلی ملانوری، جانشین رئیس کمیته فرهنگیان و دانش آموزی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد گفت: در این کمیته با اجرای طرح های محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار استان عدالت آموزشی را ایجاد می کنیم.

وی با اشاره به ایجاد نمایشگاه به محوریت شهدا در ۸۰۰ مدرسه استان، افزود: به دلیل مجازی بودن مدارس این برنامه نیز در بستر فضای مجازی برگزار شد.

ملانوری اظهار کرد: برگزاری مراسم ختم قرآن با موضوع قرآن و دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهید در مدارسی که به نام شهید مزین شده اند، طراحی و اجرای نقاشی، دیوار نویسی . تمثال شهدا در مدارس، اختصاص یک نیمکت شهد به هر کلاس درس و ... از دیگر برنامه های کمیته فرهنگیان و دانش آموزی استان است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول