اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

از وعده تا واقعیت دولت یازدهم در استان ایلام/ از فرهنگ تا ورزش( قسمت چهارم)

در قسمت چهارم گزارش‌های سریالی پیگیری پروژه‌های ناتمام دولت در استان ایلام، چهار پروژه‌ی در زمینه فرهنگ، ورزش و... را مورد بررسی قرار داده‌ایم که مدت طولانی از کلنگ زنی آنها می‌گذرد اما همچنان نیمه تمام رها شده‌اند.

از وعده تا واقعیت دولت یازدهم در استان ایلام/ از فرهنگ تا ورزش( قسمت چهارم)

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام؛ در ادامه‌ی سلسله گزارش‌های خبرگزاری فارس در خصوص طرح‌های افتتاح نشده و وعده‌های داده شده دولت در استان ایلام این بار به سراغ پروژه‌های فرهنگی و ورزشی رفتیم.

«مجتمع فرهنگی هنری شهرستان دهلران» کلنگ احداث این مجتمع ۱۳ سال پیش به زمین زده شد و بعد گذر 9 سال از این پروژه در سال 95 به صورت نیمه کاره با حضور مسوولان وقت افتتاح شد؛ اما از آن زمان تا کنون این مجتمع فرهنگی هنری به حال خود رها شده است و متاسفانه عدم تکمیل مجتمع فرهنگی -هنری شهرستان دهلران سبب شده که اکثر هنرمندان به نام این شهرستان به استان‌های برخوردار کوچ کنند یا خانه نشین شوند. 

«مجتمع آموزشی عالی سلامت دهلران» که از خواسته‌های مردم و مسوولان بود در سال ۹۵ به اطلاع وزیر بهداشت وقت رسید با موافقت وزیر و ایجاد این مجتمع بحث تربیت نیروهای بومی و متخصص در گروه‌های پزشکی و سایر بخش‌ها در بلند مدت بر طرف می‌شد و خدمتی بزرگ به مردم این شهرستان مرزی می‌بود؛ اما ایجاد این مجتمع فقط در حد وعده باقی مانده و هیچ خبری جدیدی از پیشرفت این پروژه در دست نیست‌.

«سامانه گرمسیری» از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی تاریخ ایران در حوزه منابع آبی کشاورزی است، به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح آبی ایران گامی بزرگی در راستای جهش تولید است و می‌تواند تحولی بزرگ در اشتغال و تولید منطقه ایجاد کند؛ کل سهم پروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام ۱۷ هزار و ۸۸۹ هکتار است که باید توسط وزارت نیرو اقدامات تکمیل عملیات اجرایی شبکه اصلی آبیاری و تخصیص آب آن انجام شود؛ سد کنجانچم شهرستان مهران به عنوان اصلی‌ترین مخزن ذخیره آب سامانه گرمسیری، نتوانسته است به دلیل عدم تامین اعتبار  برای تکمیل این پروسه مهیا و به بهره برداری برسد.

«دهکده المپیک» این پروژه در سال 86 کلنگ زنی شده، اما بعد گذشت 13 سال با وجود اینکه این دهکده ورزشی افتتاح شده، اما همه امکانات آن تکمیل نشده و با مشکلات زیادی روبه رو است؛ اگر چه بسیاری از امکان ورزشی دیگر در این دهکده به بهره برداری رسیده اما فضای نامناسب مجموعه باعث شده تا آن موارد دیگر به چشم نیایند؛ از طرف دیگر برخی از وسایل موجود در ورزشگاه 15 هزار نفری در این دهکده  از بین رفته و در اثر باران‌های دراز مدت زنگ زده‌اند.

شهرستان دهلران فاقد مجتمع فرهنگی و هنری است

راضیه موسوی‌نیا؛ از شهروندان دهلرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: شهرستان دهلران بیشترین ونامدارترین هنرمندان را به خصوص در حوزه تئاتر استان وحتی کشور داراست، با این وجود تنها شهرستانی است که  فاقد مجتمع فرهنگی هنری هستند؛ این بی‌توجهی مسوولین به هنر و هنرمندان سبب سرخوردگی و خانه نشینی آنها شده است.

راضیه آئینی از شهروندان دهلرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: شهرستان دهلران به عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس است و ضرورت دارد که بحث مجتمع فرهنگی هنری دهلران به سرانجام برسد و مسوولان به این مهم توجه کنند و حل مشکلات هنری - فرهنگی را یک ضرورت بدانند با ساخت مجتمع عالی سلامت می‌شود به تربیت نیروهای بومی و متخصص در گروه‌های پزشکی و سایر بخش‌ها در بلند مدت پرداخت.

مسیر دسترسی به دهکده المپیک مناسب نیست

معین نجفی از ورزشکاران ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: مسیر دسترسی و ورودی به دهکده به اصطلاح المپیک اصلا مناسب نیست؛ مشکلات زیادی از جمله سکوهای ورزشگاه دهکده وجود دارد و با توجه به استان ایلام از نبود امکانات ورزشی مناسب رنج می‌برد لذا به سرانجام رسیدن این پروژه مهم باید در اولویت کاری مسوولان و نمایندگان استان قرار گیرد.

خط اصلی انتقال آب سامانه گرمسیری از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست

 احمد محمدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان مهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت:
سامانه گرمسیری در راستای افزایش تولید و تثبیت شغل و حفظ ساکنین نواحی مرزی، با نگاه اقتصادی و پدافند غیر عامل و امنیتی اجرا شده و سال آغاز پروژه ۹۴ بوده و شبکه داخلی که جز وظایف جهاد بوده حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: علت تاخیر در بهره برداری خط اصلی انتقال آب که متولی آن وزارت نیرو است از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست که علت آن ازسوی متولیان کمبود منابع مالی عنوان شده، در کل استان حدود ۱۷۰۰۰ هکتار تحت پوشش سامانه است که مساحت حدود ۱۲۰۰۰ هکتار آن در شهرستان مهران واقع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهران در ادامه گفت: محل اعتبار صندوق توسعه ملی و برای این سطح در شهرستان حدود ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و شامل شبکه کلاسیک ثابت، قطره‌ای و سنترپیوت است؛ آنچه از محل منابع ملی اجرا شده بایستی در قالب شرکت‌های تعاونی تولید به افراد دارای کارت چرا و شرکت‌های مرتعداری واگذار شود که مقدمات تشکیل این تشکل‌ها هم فراهم شده است.

دهکده المپیک دارای یکسری نواقصی است

مظفر علیشاهی مدیرکل اداره ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در دهکده المپیک در اختیار ورزشکاران قرار دارد؛ مشکلی در چمن و پیست دو میدانی نیست و مورد استفاده ورزشکاران قرار گرفته و مشکلاتی و نواقصی در سردرب ورودی، پارکینگ، سکوها و رختکن‌ها وجود دارد.

وی افزود: هرچند نواقصی که نام برده شد در اجرای ورزش ورزشکاران مانعی بزرگی ایجاد نکرده است؛ اما شرکت توسعه تعهد کرده است نواقصی ورزشگاه را تکمیل و به ما واگذار کند.

عدم پاسخگویی مسوولین در خصوص دو پروژه‌ی نیمه تمام دهلران

در راستای دو پروژه‌ی نیمه تمام شهرستان دهلران که در گزارش ذکر شده است علی‌رغم تلاش خبرنگار فارس برای پیگیری این پروژه‌ها و مطالبات مردم شهرستان دهلران، مسوولین در فرمانداری پاسخگو نبودند و از گفت‌وگو با خبرنگار فارس امتناع کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول