اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ان‌بی‌سی| پرتنش شدن روابط ترامپ و معاونش؛ ترامپ از روز حادثه کنگره با پنس تماس نگرفته

منابع مطلع می‌گویند روابط رئیس‌جمهور آمریکا با معاونش از روز شمارش آرای الکترال در کنگره و حمله هوادارانش به این ساختمان، دچار اختلاف شده و از آن روز حتی با یکدیگر تماس هم نگرفته‌اند.

ان‌بی‌سی| پرتنش شدن روابط ترامپ و معاونش؛ ترامپ از روز حادثه کنگره با پنس تماس نگرفته

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنج روز از حادثه حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به ساختمان کنگره، که در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) بود، گذشته و گفته می‌شود ترامپ و «مایک پنس» معاون وی دچار اختلاف شده‌اند.

«هالی جکسون» خبرنگار شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» در واشنگتن گزارش داد که ترامپ از زمانی که پنس در جلسه شمارش آراء الکترال برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر و پیروزی بایدن در مجلس سنا حاضر شد، با او صحبت نکرده است.

به نوشته وبگاه «هیل» جکسون با بیان اینکه روابط ترامپ و پنس از آن روز «خوب نیست»، توضیح داد: «از طریق یک منبع مطلع متوجه شدم که نه تنها رئیس‌جمهور ترامپ حین وقوع حوادث روز چهارشنبه تلاشی برای ارتباط گرفتن با پنس نکرد - توجه کنید که در آن زمان پنس و تمام اعضای خانواده‌اش مجبور شدند به مکانی امن منتقل شوند - بلکه از آن روز حتی با وی تماس هم نگرفته است».

وی با اشاره به فشارهایی که ترامپ از روز پانزدهم دسامبر به پنس آورده بود تا نتیجه انتخابات را تایید نکند، در این باره تحلیل کرد که عدم برقراری تماس پنج روزه توسط ترامپ با پنس، نشان دهنده میزان «تند و زننده» شدن روابط آنهاست.

کنگره آمریکا چهارشنبه هفته قبل در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

در آن زمانی پنس لحظه‌ای ساختمان کنگره را ترک نکرد و مصمم بود که با پایبندی به قانون اساسی، جلسه شمارش آراء الکترال ادامه یابد اما ترامپ به راحتی از کاخ سفید در حال تماشای تهاجم هوادارانش به کنگره بود.

روز گذشته نیز یک منبع نزدیک به معاون رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد که پنس احتمال توسل به متمم بیست‌وپنجم قانون اساسی آمریکا به منظور برکناری ترامپ را رد نکرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول