اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

سه شهرستان گیلان در وضعیت هشدار شیوع کرونا

به گفته ارسلان زارع استاندار گیلان وضعیت شهرستان‌های رودسر، لنگرود و ماسال بسیار شکننده بوده و اگر روند ابتلا به کرونا در این سه شهرستان به همین منوال ادامه پیدا کند محدودیت‌های کرونایی شدیدتری را در آن مناطق اعمال می‌شود.

سه شهرستان گیلان در وضعیت هشدار شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، از اوایل پاییز موج سوم شیوع کرونا در کشور آغاز و شرایط به‌شدت در حال بحرانی شدن بوده و به این دلیل ستاد ملی مبارزه با کرونا از اول آذرماه محدودیت شدید کرونایی را در کشور آغاز و این محدودیت‌ها تاکنون در کشور وجود دارد.

 با اعمال این محدودیت‌ها در کشور آمار مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس از ۵۰۰ نفر به ۷۱ نفر کاهش و روند افراد مبتلا به کرونا هم در کشور در حال کاهش و ادامه‌دار بودن این ‌روند منوط به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی است.

علیرغم بهبودی وضعیت کرونا در کشور ولی استان‌های شمالی و ازجمله گیلان هنوز درگیر این ویروس بوده و طبق گفته‌های ارسلان زارع استاندار گیلان وضعیت شهرستان‌های رودسر، لنگرود و ماسال بسیار شکننده بوده و اگر روند ابتلا به کرونا در این سه شهرستان به همین منوال ادامه پیدا کند محدودیت‌های کرونایی شدیدتری را در آن مناطق اعمال می‌کنیم.

بر اساس معیارهای وزارت بهداشت در شهرستان‌های با جمعیت کم با بستری شدن دو الی سه بیمار کرونایی وضعیت شهرها تغییر کرده و به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از دلایل خطرناک شدن وضعیت شیوع کووید ۱۹ در سه شهرستان ماسال، لنگرود و رودسر افزایش منحنی ابتلا به این ویروس است.

یکی از راه‌های کاهش میزان افراد مبتلا شده به کرونا در کشور به‌طور یقین نمونه‌گیری صحیح و دقیق است لذا به این دلیل دکتر آبتین حیدرزاده می‌گوید امکانات نمونه‌گیری و تشخیص سریع کرونا را در گیلان و این شهرستان افزایش داده و افراد و بیماران مشکوک به کووید ۱۹ می‌توانند به‌صورت رایگان تست داده و در صورت مثبت بودن مراحل قرنطینه و ایزوله شدن خود را انجام و حامیان سلامت ما از آنان مراقبت می‌کنند.

به گزارش فارس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۲ بیمار کرونایی در گیلان بستری که وضعیت جسمانی ۱۸ نفر از آنان وخیم و تعداد بیمار کرونایی بستری‌شده در این استان بین ۴۵۰ و ۴۷۰ نفر بوده و برای رسیدن به وضعیت پایدار باید این آمار به زیر ۱۰۰ نفر تقلیل پیدا کند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول