اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

انواع قطعات کاربردی صنعت ریلی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شد

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تلاشی فناورانه، صنعت حمل‌ونقل ریلی را توسعه داد، این کار ایران را یک قدم به خودکفایی در این صنعت نزدیک‌تر کرد.

انواع قطعات کاربردی صنعت ریلی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت تام لوکوموتیو آریا از جمله شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در حوزه صنعت حمل‌ونقل ریلی شکل گرفته است. این مجموعه فناور با برخورداری از توان دانشی خود به حوزه تعمیرات جاری و نگهداری، بازسازی، تعمیرات اساسی و ارتقاء کامل انواع لوکوموتیو و غیره ورود کرد.

از دیگر فعالیت‌های این شرکت، می‌توان به ساخت و تعمیرات موتور دیزل و توربو شارژر، ساخت و تعمیرات ماشین‌های الکتریکی مانند انواع مختلف ترکشن موتورها و ژنراتورهای اصلی و کمکی و همچنین تامین کلیه قطعات و مجموعه‌های مکانیکی و الکتریکی لوکوموتیو اشاره کرد.

اسماعیل ابوالقاسمی‌‎مقدم مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان درباره محصولات و خدمات این مجموعه فناور، گفت: ترکشن موتور، ژنراتور، توربوشارژر، موتور دیزل و مبدل کششی محصولات تولیدی ما است.

ابوالقاسمی‌‎مقدم همچنین بیان کرد: ترکشن یک موتور کشنده الکتریکی است که برای نیروی محرکه یک خودرو مانند لوکوموتیو الکتریکی یا خودروی جاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. توربوشارژ نیز وسیله ای است که بین خروجی دود و ورودی هوا تعبیه شده است تا باعث بهینه تر شدن مصرف سوخت شود. ژنراتور که محصول دیگر این مجموعه است برای تولید نیروی الکتریسیته و برق به کار می رود و از قطع فعالیت های روزانه یا اختلال در عملیات کاری پیشگیری می کند.

به گفته وی، مبدل کششی نیز در این مجموعه فناورانه به تولید رسیده است. این وسیله یکی از اجزاء حساس سیستم پیش رانش وسایط نقلیه ریلی است که وظیفه تغذیه و کنترل موتورهای الکتریکی سیستم پیش رانش را بر عهده دارد. این سیستم به عنوان قلب این وسایط تلقی می‌شود.

این فعال فناور ادامه داد: «بازسازی کامل انواع لوکوموتیو و مجموعه‌های آنها»، «ساخت و تامین مجموعه‌های الکتریکی و مکانیکی انواع لوکوموتیو»، «تبدیل و ارتقای سیستم‌های لوکوموتیو»، «تبدیل سیستم‌های کنترلی انواع لوکوموتیو از آنالوگ به میکروپروسسور» و غیره خدماتی است که مجموعه ما به صنعت ریلی ارائه می‌کند.

ابوالقاسمی‌‎مقدم، «ساخت انواع ماشین‌های الکتریکی از جمله تراکشن موتورهای AC , DC» و «ژنراتورهای اصلی و کمکی»، «تعمیر و نگهداری لوکوموتیوها در سیستم حمل‌ونقل ریلی» و «تعمیر و نگهداری تراکشن موتورها در سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی» را از دیگر خدمات این مجموعه فناور نام برد.

این فعال دانش‌بنیان همچنین گفت: تامین قطعات و سیستم‌های با کیفیت و مطمئن برای تامین نیازهای صنعت ریلی کشور، همگام با استفاده از فرصت‌های موجود نفوذ به بازارهای صادراتی خارجی از مهم‌ترین اهداف شرکت تام لوکوموتیو آریا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول