اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فرماندهی واحد صادرات به وزارت صمت واگذار شود

عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه در حوزه صادرات نیازمند فرماندهی واحد هستیم، گفت: فرماندهی صادرات باید به وزارت صمت واگذار شود و بقیه از آن تبعیت کنند.

فرماندهی واحد صادرات به وزارت صمت واگذار شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ابراهیم جمیلی در بیست و چهارمین مراسم سالروز ملی صادرات که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با پیشنهاد انجام یک کار کارشناسی در مورد اینکه چرا به پیشنهادات بخش خصوصی توجه نمی شود، گفت: در این دولت بررسی شود که چرا به پیشنهادات بخش خصوصی توجه نشده و به چه دلیل به این نقطه رسیده ایم که با گذشت سی سال همچنان در حال گلایه هستیم. 

این فعال اقتصادی بیان داشت: دلیل آن است که ما اهمیت صادرات را برای مردم تشریح نکرده ایم.  زمانی که شوک ارزی حاصل شد همه از اثرات سوء آن گفتندو هیچکس از فرصتی که برای صادرات می توانست ایجاد کند صحبتی نکرد.  

این مدیرعامل شرکت صنعتی اظهار داشت: آن قدر در کشور، درگیر ماجرای بازگشت ارز شدیم که همه مشکلات را فراموش کردیم و  اگرچه قیمت ارز از 3 هزار و 500 تومان به 25 هزار تومان رسید، اما هنوز دنبال مشکلات رفع تعهدات ارزی هستیم. 

وی با بیان اینکه هیچ گاه چرخ اقتصاد در این کشور متوقف نشد، گفت: با اتفاقات پیش آمده شرایط تغییر کرد و اتمسفر اقتصادی تغییر کرد و بنابراین باید  شرایط جدید جایگزین شرایط قدیم می شد. 

این فعال اقتصادی اظهار داشت: پیشنهاد من ایجاد اورژانس صادراتی است، و راهکار ما تصمیم گیری سریع و قاطع است و برای درست شدن اوضاع باید تصمیم گیری ها به موقع انجام شود و تصمیمات اتخاذ شده نیز باید به موقع عملیاتی  شود.  

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند  با انتقاد از نبود حمایت های قانونی و توجه مطلق به شیوه های تنبیهی، اظهار داشت: بسیاری از صادرکنندگان تعهدات ارزی را ایفا کرده اند و مالیات را نیز در اسرع وقت پرداخت می کنند اما در هیچ شرایطی از آنها حمایت نمی شود و مشوقی برای آنها وجود ندارد. 

جمیلی گفت: من از مسئولان کشور می خواهم که بازار و اقتصاد را ملتهب نکنید زیرا اقتصاد در آرامش رشد می کند. چرا تصمیمات عطف به ماسبق می شود؟ سال 97 اگر مشکل برگشت ارز حل نشد به علت آن بود که تصمیمات عطف به ماسبق شد. 

این صادرکننده اظهار داشت: در شرایط فعلی باید از ظرفیت ها استفاده کرد در حالی که رتبه ما در کسب و کار 122 است و این برازنده کشور جمهوری اسلامی ایران نیست. 

عضو اتاق بازرگانی ایران  بیان داشت:  حوزه صادرات نیازمند به فرماندهی واحد است و لذا فرماندهی صادرات باید بر عهده وزارت صمت  سپرده شود  و  تصمیم گیرنده در این حوزه باید  وزارت صمت باشد و بانک مرکزی و سایر مراجع از آن تبعیت کنند چرا که  اگر فرماندهی واحد نباشد امکان توسعه صادرات نخواهیم داشت. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول